خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه:

مسئله آمریکا با ما فقط هسته‌ای نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: خیلی‌ خامی و ساده‌اندیشی می‌خواهد که فکر کنیم که با عقب‌نشینی مسئله تمام می‌شود و تحریم‌ها برداشته می‌شود و با رفع تحریم‌ها، دشمن دست از دشمنی برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئله زنده ما، مسئله هسته‌ای است که مسئله سرنوشت‌سازی است. برخی در رابطه با مسئله هسته‌ای ساده‌اندیش هستنند و بسیاری نمی‌دانند که این مسئله چه سرنوشتی را در آینده برای ما دارد.

وی ادامه داد: برخی نیز بی‌تفاوتند و خیال می‌کنند مسئله آنقدرها هم مهم نیست و فکر می‌کنند که هسته‌ای مسئله مهمی نیست و ما اگر چیزی را قبول کردیم تحریم‌ها برداشته می‌شود و امیدهایی به شیطان بزرگ و دیگر شیاطین دارند و حقیقت آن را به درستی درنمی‌یابند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه برای ادامه این راه و مخصوصا عبور از این گردنه پرخطر سه چیز لازم است، اظهار داشت: اولین چیز، ایمان به خداست که خدا هست و حامی ما است.‌‌ همان خدایی که خرمشهر را فتح کرد و در هشت سال دفاع مقدس در کنار ما بود. دوم، به مردم ایمان داشته باشند و بدانند مردم هستند و خیال نکنند مردم مقاومت ندارند و دیگر تحمل سختی‌ها را نمی‌توانند بکنند و باید آب و نان مردم فراهم شود.  

جنتی افزود: سومین مسئله ایمان به راه است که این راه، راه درستی است و اگر از آن عدول کردیم به گمراهی و ضلالت می‌رویم چرا که این راه، راه خدا و اسلام است.  

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه فشار آمریکا بر این فقط به خاطر مسئله هسته‌ای نیست، تصریح کرد: مسئله هسته‌ای، مسئله مهمی است و ما هر چقدر مقاومت کنیم و در این راه زیان‌ها یا خسارت‌هایی را تحمل کنیم، ارزشمند است اما همانطور که گفتم این فقط به خاطر هسته‌ای نیست. مسئله این است که آمریکا در این سی و چند سال پس گردنی خورده و همه اینها را از اسلام می‌داند و کمر به انتقام گرفته است.  

وی اضافه کرد: اگر ما در مسئله هسته‌ای قبول کنیم که مانند لیبی عقب‌نشینی می‌کنیم. خیلی‌ باید خام باشیم که فکر کنیم با عقب‌نشینی مسئله تمام می‌شود و تحریم‌ها برداشته می‌شود و با رفع تحریم‌ها، دشمن دست از دشمنی برمی‌دارد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد سلطه زمان شاه را در شرایط کنونی ده برابر بد‌تر در کشور پیاده بکند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند نبض مسائل سیاسی و اقتصادی را در دست بگیرند. مجلس، ‌قوه قضاییه و قوه مجریه در دستشان باشند تا انتقام‌گیری کنند و سیلی خورده را جواب بدهند. می‌خواهند از نیروهای انقلابی، از رهبری تا بچه بسیجی انتقام بگیرند.

جنتی ادامه داد: آمریکا‌‌ همان آمریکایی است که قضیه فلسطین را ایجاد کرد و داعشی را مسلط کرده که کودک و جوان و پیر می‌کشد و در یمن نیز همه را از دم می‌کشد و ساختار‌ها را نابود می‌کند. این‌‌ همان آمریکایی است که هر جا وارد شده به کسی رحم نکرده و رحمی در قاموسش وجود ندارد و هر کجا رفته نیروهای مخالف خود را تار و مار می‌کند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه عده‌ای در داخل متوجه این مسائل نیستند و نمی‌فهمند و فکر می‌کنند که با مسئله آمریکا با ما فقط هسته‌ای است، ابراز داشت: آن‌ها حرف‌هایی باورنکردنی می‌زنند که اقتصاد ما خوب نیست و چاره‌ای جز تسلیم نداریم.

وی با یادآوری اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید نظرات رهبری و خطوط قرمز را رعایت کند و عزت و اقتدار و آبروی مردم، نظام و کشور حفظ شود، یادآور شد: البته ما باید کار خودمان را انجام بدهیم امام حسین (ع) کشته شد تا اسلام زنده بماند و چه اشکال دارد ما هم کشته شویم تا اسلام زنده بماند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران عربستان را فرعون و طاغوت زمان دانست و بیان کرد: آنها بیشترین هزینه‌ها را می‌کنند تا افراد را بکشند. آنها آزادیخواهان را سرکوب می‌کنند و در یمن کاری می‌کنند که با عقل جور در نمی‌آید.

جنتی با بیان اینکه رئیس جمهور مستعفی یمن که هم‌اینک فراری است از خارجی‌ها می‌خواهد که یمن را نجات دهند و به آنجا حمله کنند و نیروهای رزمنده را سرکوب کنند، ‌عنوان کرد: سعودی‌ها از دریا و هوا حمله می‌کنند که با هیچ معیاری حمله‌شان جور درنمی‌آید تا به کشور همسایه مسلمان خود حمله کنند. این کشور چه با شما کرده بود؟ با چه مجوزی حمله کردید و به قتل عام می‌پردازید؟ کشور را نابود کردید و خدا لعنت‌تان کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با بیان اینکه ما همانطور که گفته‌ایم حامی مظلومان و دشمن ظالمان هستیم، تاکید کرد: ما از مردم عزیز یمن هر حمایتی که بتوانیم بکنیم کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم هرچه زود‌تر شر سعودی‌ها بر سر حرمین شرفین و مردم دیگر کوتاه شود.

کد خبر : ۲۷۸۷۶۸