خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

توفیقی در شناسایی اموال جدید زنجانی نداشتیم/ مقابله با فساد مد شده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۲۴۷

وزیر دادگستری گفت: 20 سال است که هیچ توجهی برای این موضوع نشده و حالا توقع دارند دولت دو ماهه و شش ماهه فساد را از بین ببرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم همایش حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نتیجه فعالیت‌های انجام شده در حوزه کودک را در قالب گزارش جامع به دستگاه‌ها ارائه می‌کنیم، گفت: در اجلاس اخیر سازمان ملل که با حضور NGO‌ها برگزار شد، گزارش خوبی ارائه کردیم و حتی در گزارش اخیر حقوق بشر  منتقدین ایران هم موضوع رسیدگی به کودکان در ایران را خوب توصیف کردند.

وزیر دادگستری در خصوص وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در خصوص شناسایی اموال جدید در حال اقدام هستیم، اما توفیقی نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال قیمت‌گذاری اموال زنجانی هستیم که متاسفانه بخش عمده‌ای از اموال خارج از کشور است.

پورمحمدی درباره وضعیت بهداشت و درمان در زندان‌ها که مورد انتقاد برخی نمایندگان بود، گفت: در این باره قرار شد وزیر بهداشت و سازمان‌زندان‌ها نشست مشترکی داشته باشند.

وزیر دادگستری همچنین درباره تشکیل سازمان مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: نظر دولت برای ایجاد چنین سازمانی مثبت نیست. به عنوان یک متخصص می‌گویم که این نوع سازمان‌ها کمکی نمی‌کنند؛ چراکه موازی‌کاری با سازمان‌های نظارتی است.

وی تصریح کرد: ما قانون و دستورالعمل و دستگاه در این خصوص کم نداریم و باید به سمت پیشگیری از فساد برویم.

پورمحمدی با بیان اینکه مقابله و مواجهه با فساد مد شده است، اظهار کرد: 20 سال است که هیچ توجهی برای این موضوع نشده و حالا توقع دارند دولت دو ماهه و شش ماهه فساد را از بین ببرد. البته دولت عزم جدی دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 5 هزار میلیارد کسری در پرونده بابک زنجانی و هزاران شعبه موسسات مالی غیرقانونی و میلیاردها تومان معوقات بانکی برای یک روز و دو روز نیست.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که قرار بود معاونت‌های جدید در این وزارتخانه ایجاد شده و افراد جدیدی منصوب شوند، گفت: به زودی این کار انجام می‌شود.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به سامانه بر خط دریافت شکایت از شهروندان درباره گران‌فروشی و کم‌فروشی گفت: این سامانه به زودی ایجاد خواهد شد و باید بگویم که شخصا اعتقادی به بگیر و ببند ندارم و تاکید من بر افزایش نظارت است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز