خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

معاون اول رییس‌جمهور وارد کردستان شد+برنامه سفر

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی و نیز شرکت در جلسه شورای اداری، دقایقی پیش وارد استان کردستان شد.

به گزارش ایلنا٬ اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه سنندج از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سنندج و مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

 

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر یک روزه از سد قوچم، پایانه مرزی باشماق و روستای ینگیجه در این استان بازدید کند.

افتتاح کارخانه نان صنعتی مریوان و کارخانه تولید بستنی عسل در سنندج نیز از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه شورای اداری استان کردستان ضمن بررسی مسائل و مشکلات، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید را در حوزه‌های مختلف برای مدیران استانی تشریح خواهد کرد.

وزیر نیرو، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رئیس صندوق توسعه ملی و روسای سازمان‌های توسعه‌ای و چند تن از معاونان وزرا، در این سفر جهانگیری را همراهی می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور پس از ورود به فرودگاه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف اصلی از سفر خود را دیدار با مردم بزرگوار استان کردستان عنوان کرد و گفت: مردم این استان در طول تاریخ بزرگترین خدمات و اقدامات را به جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند.

جهانگیری از مردم این منطقه به عنوان مرزداران غیور و با صلابت یاد کرد که از مرزهای کشور دفاع کردند.

وی استان کردستان را از استان‌های پر اهمیت کشور برشمرد و افزود: کردستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه برخوردار است و در کنار آن نیروی تحصیلکرده جوان و پر انرژی در این استان می‌تواند زمینه توسعه و رشد را فراهم آورد.

وی از تشکیل جلسه با مسئولان استان برای بررسی مشکلات خبر داد و گفت: در گفت‌وگو با مسئولان استان تنگنا‌ها و مشکلات استان را بررسی و راهکارهای رفع آن را پیدا خواهیم کرد.

جهانگیری با اشاره به بازدید خود از سد قوچم در استان کردستان، یکی از تنگناهای استان را تامین آب سنندج دانست و گفت: هم اکنون ۷ سد مهم در استان کردستان در حال اجراست و منابع مالی آن نیز تامین شده که امیدواریم هرچه زود‌تر این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و مشکل آب برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه دکتر روحانی و دولت تدبیر وامید به وعده‌های خود پایبند هستند، اظهار داشت: رییس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک به استان کردستان سفر خواهد کرد و با مردم گفت‌وگو خواهد داشت.

جهانگیری ادامه داد: هم اکنون دولت تمرکز خود را بر مشکلات و گره‌های اصلی نظام که تاثیر آن ممکن است بر سایر بخش‌ها نیز اثر بگذارد معطوف کرده و پس از رفع این گره‌ها دولت در اولویت بعدی به سایر مشکلات و تحقق همه وعده‌های رییس جمهور خواهد پرداخت.

کد خبر : ۲۷۹۳۶۴