خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی:

برای توافق، تحت فشار زمان نیستیم

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد، با معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور ایران و اتریش، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی، فرهنگی و ورزشی اعلام داشت.

در ارتباط با موضوع هسته‌ای، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان ضمن اشاره به فرآیند دستیابی به راه‌حل‌ها در جریان گفت‌وگوهای لوزان سوئیس به مذاکرات هفته‌های گذشته در ارتباط بـا تدوین متن نهایی تـوافق اشاره و تأکید کرد: امیدواریم طرف مقابل با پرهیز از مواضع حداکثری تلاش نماید تا قبل از موعد مقرر به توافق جامع برسیم٬ اگرچه ما تحت فشار زمان قرار نداریم و به دنبال توافقی هستیم که همه حقوقمان را در بر داشته باشد.

تخت روانچی همچنین در بخش دیگری ضمن تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای برون‌رفت از بحران یمن تأکید و افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز است.

در جریـان این دیدار همچنین مشائیل لینهارت قائم مقام وزارت خارجه اتریش ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نیل به توافق هسته‌ای و ضروری دانستن آن، آمادگی کامل اتریش را برای بسط مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

کد خبر : ۲۷۹۳۹۱