خبرگزاری کار ایران

ظریف:

دولت قبل اجازه مصاحبه‌ مأموران آژانس با دانشمندان هسته‌ای‌مان را داد

وزیر امور خارجه کشور خبر داد که در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشور، گفت: ‌ به‌طور حتم رویکرد همه ارکان نظام پیروی از دستورهای رهبر معظم انقلاب است.

وزیر امور خارجه کشور ادامه داد: البته موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ ندارد و این یک مسئله کناری و فرعی بوده و حدود ۱۰ سال است که کشور برای حل این ادعا‌ها و بهانه‌ها٬ اقدامی کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه روش‌هایی برای رفع ابهام‌ها صورت گرفت و حتی در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد.

ظریف افزود: در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آنها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند، اما هیچ ابهامی پیدا نشد که این موضوع نشان‌دهنده بهانه‌جویی غربی‌ها است.

وزیر امور خارجه کشورمان که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد٬ با اشاره به ادعاهای مقام‌های آمریکایی‌ مبنی بر موافقت ایران برای مصاحبه با تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان، تصریح کرد: آنها هر چه که می‌خواهند بگویند، زیرا مقام‌های این کشور‌ها در سال‌های گذشته انواع صحبت‌ها و مطالب را مطرح کردند، اما قطعا تیم مذاکره‌کننده نظر رهبر معظم انقلاب در تمام موارد مذاکرات هسته‌ای را عینا اطاعت می‌کند.

کد خبر : ۲۷۹۴۱۹