خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

۷۰ درصد سوال نمایندگان از دولت تکراری و فرا‌تر از حد متعارف است

معاون پارلمانی رییس جمهور با انتقاد از حجم بالای سوال از وزرا گفت: ۷۰ درصد سوال نمایندگان از دولت تکراری و حد متعارف فرا‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، تاکید کرد: اگر چه سوال پرسیدن جزو حقوق نمایندگان است و باید به آن احترام گذاشت، اما به نظر می‌رسد سوالات نمایندگان از وزرا از حد متعارف بسیار فرا‌تر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، ادامه داد: برخی وزارتخانه‌ها حقیقتاً وظایف بسیار سنگینی دارند، وزارتخانه‌هایی که با ادغام چند وزارتخانه‌ و سازمان شکل گرفته‌اند و امروز حجم بزرگی از کار در آنها وجود دارد و وزیر باید وقت زیادی رابرای وزراتخانه خود مصرف کند.

انصاری، با تأکید بر اینکه وزرا باید برای انجام وظایف خود زمان کافی داشته باشند، یادآور شد: وزرا در هفته یکی دو روز و در هر روز به‌طور میانگین چهار تا شش ساعت، در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای پاسخگویی به سوالاتی که بعضاً ۷۰ درصد تکراری هستند، حضور یابند.

وی در تشریح تکراری بودن سوالات نمایندگان، افزود: ۷۰ درصد سوال‌ها از وزرا تکراری است که در هفته‌های قبل، از سوی نمایندگان دیگر مطرح و پاسخ آن داده شده٬ اما متأسفانه مجدد‌‌‌ همان موضوع مطرح می‌شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، افزود: باید ساز و کاری در مجلس پیش‌بینی شود که سوال‌ها به صورت تکراری مطرح نشود و وقت کمتری از وزرا گرفته شود.

حجت‌الاسلام انصاری، تصریح کرد: اگر وقت کمتری از وزرا گرفته شود و وزرا بتوانند زمان خود را صرف امور وزراتخانه متبوعشان کنند، این مسئله به نفع نمایندگان نیز هست٬ چراکه وزرا می‌توانند به مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان رسیدگی کنند و این رسیدگی، تقاضا‌های عمومی از نمایندگان را در حوزه انتخابیه را کاهش می‌دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور، ادامه داد: وزرا به دلیل سوال‌های زیاد مجلس، گلایه‌مند هستند چراکه زمان کافی برای ایفای وظایف خود را ندارند و در سال جاری که توسط رهبر معظم انقلاب، سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده؛ مجلس و دولت بیش از پیش باید به یکدیگر نزدیک شوند.

انصاری در پایان افزود: سال جاری، سال دشواری برای دولت است٬ چرا که در عرصه اقتصاد ما دارای مشکلاتی هستیم و اقتضای سامان دادن به کار و تولید و رونق بخشیدن به تولید از یک سو٬ و مهار مشکلات اقتصادی از دیگر سو٬ داشتن وقت بیشتر برای دولتمردان و آرامش بیشتر برای مسئولان اجرایی است که بتوانند خدمت کنند.

کد خبر : ۲۷۹۴۵۶