خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز؛

جهانگیری از پایانه مرزی باشماق بازدید کرد

معاون اول رییس جمهور از بخش های مختلف پایانه مرزی باشماق در شهرستان مریوان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان کردستان، از پایانه مرزی باشماق شامل سالن مسافر، سالن تجاری، بازارچه مرزی و بخش گمرک بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت ها، مشکلات و مسائل این پایانه قرار گرفت.

در جریان این بازدید استاندار کردستان، مدیرکل گمرک باشماق و مسئولین پایانه، گزارشی از طرح جامع مدیریت و نظارت بهتر بر وضعیت مرز باشماق به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند و هدف از اجرای این طرح را محوطه سازی، تامین روشنایی، کنترل هوشمند و تسهیل در مبادلات تجاری عنوان کردند.

در ادامه این بازدید معاون اول رییس جمهور از روند اجرای طرح بهبود وضعیت بازارچه مرزی و نیز ساماندهی فعالیت های تجاری در مرز در راستای حمایت از مرزنشینان مطلع شد.

جهانگیری همچنین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران ،پایانه مرزی باشماق را یکی از مهمترین مرزهای فعال با کشور عراق برشمرد و گفت: سالانه حجم بالایی از ترانزیت کشور از طریق مرز باشماق انجام می شود.

وی افزود: بخش زیادی از صادرات کشور از طریق این پایانه انجام می شود و بیش از یک میلیون ورود و خروج مسافر نیز از طریق پایانه مرزی باشماق در سال صورت می گیرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این منطقه یکی از بهترین مناطق برای مبادلات تجاری است گفت: این منطقه با داشتن جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری می تواند مشتاقان فراوانی را به شهرستان مریوان ترغیب کرده و با توسعه گردشگری زمینه اشتغالزایی برای جوانان را نیز فراهم کند.

کد خبر : ۲۷۹۵۵۲