خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا؛

واکنش محسنی‌اژه‌ای به بازداشت دو فعال کارگری در ساوه

سخنگو و معاون قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی پیرامون بازداشت دو فعال کارگری در جریان اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا گفت: در کشور چندین هزار کارگر داریم. اگر دو نفر از آن‌ها در گوشه‌ای از کشور بازداشت شوند دلیلی بر افزایش بازداشت‌ها نیست.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا٬ در نشست خبری امروز قوه قضاییه مبنی بر اینکه «افزایش برخوردهای قضایی با اعتراض‌های کارگری در سال جاری٬ رویه جدید دستگاه قضایی است؟» گفت: ما در کشور چندین هزار کارگر داریم. اگر دو نفر از آنها در گوشه‌ای از کشور بازداشت شوند٬ دلیلی بر افزایش بازداشت‌ها نیست. معتقدیم کارگران بابصیرتی داریم که مسائل خود را از مجرای قانون دنبال می‌کنند اما هر فردی ممکن است مرتکب جرم شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: چرا شما نسبت به برخورد قضایی با ۴ قاضی اعتراض نکردید؟ ما بیش از این تعداد کارمند قوه قضاییه بازداشت می‌کنیم٬ اگر کسی مرتکب جرمی شود و ضرورت بازداشت او وجود داشته باشد ما صرف نظر از اینکه او قاضی، کارگر، روحانی یا از هر طبقه‌ای باشد٬ با او برخورد می‌کنیم.

معاون اول دستگاه قضا خاطرنشان کرد: نوع برخورد قوه قضاییه مشخص است و اگر کسی مرتکب جرمی نشده باشد٬ از هر طبقه‌ای باشد با او برخوردی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر : ۲۷۹۵۵۸