خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های مراسم سالگرد دوم خرداد؛

از حق آب‌ و‌ گل حجاریان در دانشگاه تهران٬ تا خاطره‌ جالب او از سال ۷۶

سالگرد دوم خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران و به همت انجمن اسلامی این دانشگاه با حضور و سخنرانی دو تن از چهره‌های اصلاح طلب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ مراسم سالگرد دوم خرداد به نام همایش «دوم خرداد، تلاقی مشروطیت و جمهوریت» که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد٬ که با حضور حمیدرضا جلایی‌پور٬ عباس عبدی و سعید حجاریان برگزار شد٬ حاشیه‌های مختلفی داشت که برخی از آنها به این شرح هستند:

۱) برنامه با استقبال گرم و صمیمی دانشجویان از جلایی‌پور٬ حجاریان و عبدی همراه بود. دانشجویان شعارهایی در حمایت از حجاریان همچون «قلب تپنده‌ای تو... شهید زنده‌ای تو» سر می‌دادند.

۲) کلیپی از اوایل انقلاب توسط برگزار کنندگان مراسم از اوایل انقلاب پخش شد که در آن تصاویر مسئولان کشور و دولت در اوایل انقلاب و زمان جنگ٬ و همچنین تصاویر سخنرانی رییس دولت اصلاحات در سال‌های ۸۳ و ۸۷ نیز برای حضار به نمایش گذاشته شد.

۳) در تصاویر و کلیپ‌های پخش شده٬ کلیپی از حوادث مختلف٬ همچون حادثه کوی دانشگاه قرار بود پخش شود که با نمایش آن توسط مسئولان دانشگاه مخالفت شد.

۴) عباس عبدی در ابتدای سخنرانی خود گفت شاید به خاطر نوع نگاه انتقادی‌اش٬ فرد مناسب و سخنران خوبی برای گفتن از دوم خرداد نباشد٬ با این حال سخنرانی او با تشویق و استقبال دانشجویان همراه بود.

۵) مقاله‌ای از حجاریان توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و وی تنها به گفتن دو سه جمله اکتفا کرد؛ حجاریان در صحبت کوتاهی که داشت٬ گفت: اولا با اینکه اینجا حق آب و گل دارم٬ مدت‌هاست به این دانشگاه دعوت نمی‌شدم. خوشحالم امروز دعوت شده‌ام و توانسته‌ام به این دانشگاه بیایم.

وی ادامه داد: خوشحالم انجمن‌ها احیا شده‌اند و امیدوارم پس از دوران حیرت و نصرت٬ باز هم این فضا و این مسیر ادامه یابد.

حجاریان افزود: دوستان از من خواسته‌اند خاطره‌ای بگویم؛ چیزی که می‌گویم به سال ۷۶ باز‌می‌گردد؛ آن موقع می‌گفتند بنویسیم «خ» ٬ بخوانیم «ن»؛ جناح راست به من می‌گفت این جنگ روانی را تو درست کرده‌ای. من گفتم کار من نبوده٬ ولی اگر فکر می‌کنید من درست کرده‌ام٬ شما هم بر عکس آن درست کنید. جناح راست می‌گفت ما نمی‌توانیم چون مردم حرف ما را باور نمی‌کنند.

۶) در پایان برنامه بیانیه انجمن اسلامی قرائت شد که در آن نسبت به عملکرد روحانی و نوع دفاع وی از فرجی‌دانا انتقاد شده بود.

۷) این برنامه بدون هرگونه ممانعت و دخالت‌های غیر قانونی برگزار شد و مسئولان دانشگاه برای برگزاری آن با دانشجویان همکاری مناسبی داشتند.

کد خبر : ۲۷۹۵۷۱