خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان؛

تمام اهداف رزمایش بیت المقدس ۲۷ محقق شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بیت المقدس ۲۷ این نیرو با موفقیت برگزار و اهداف ما در این رزمایش محقق شد

به گزارش ایلنا؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پس از پایان رزمایش بیت المقدس ۲۷ گفت: این رزمایش از ۳۱ اردیبهشت ماه در سه منطقه جغرافیایی کشور آغاز شد و در ارزیابی، نتیجه بسیار موفقیت‌آمیزی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: یکان‌های زرهی، توپخانه، هوانیروز، تیپ ویژه، تکاوری و گروه پهپادی نیروی زمینی ارتش با آمادگی بسیار بالا در این رزمایش نقش آفرینی کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: رزمایش بیت المقدس ۲۷ با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) مبنی بر ایجاد فضای جنگ‌های نیابتی و مشارکتی و آمادگی رزمی و هشیاری نیروهای مسلح برگزار شد.

در مرحله نخست این رزمایش که در کرمانشاه برگزار شد، نیروهای پیاده، زرهی، توپخانه، یکان‌های واکنش سریع، تکاور و هوانیروز نقش آفرینی کردند.

مرحله دوم رزمایش نیز از دوم خرداد ماه با شلیک موفق موشک‌های «ام ۶» و «ام ۱۰» و فجر نیروی زمینی ارتش در منطقه آران بیدگل مرنجاب کاشان آغاز شد.

در مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس ۲۷، یکان‌های پیاده، زرهی، هوانیروز، تیپ ویژه و تکاور به همراه بخشی از جنگنده‌های نیروی هوایی نقش آفرینی کردند.

بر اساس فرض عملیاتی، در این مرحله از رزمایش، دشمن به صورت هوایی حمله کرد و نیروهای ارتش در کمترین زمان ممکن با استفاده از تمام توان خود بر دشمن فائق شدند.

انجام عملیات‌های تکاوری، پهپادی و تک شبانه از دیگر بخش‌های رزمایش بیت المقدس ۲۷ بود که در مراحل مختلف به اجرا در آمدند.

سلاح‌های جدید نیروی زمینی ارتش همچون تک تیرانداز شاهر، تیربار اخگر، تانک بهینه سازی شده و لانچر ضد بالگرد نیز در این مرحله مورد استفاده قرار گرفتند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی است، چرا که دنیای امروز چهره تازه‌ای از تهدیدات را به نمایش گذاشته است. در سال‌های گذشته بیشترین میزان تهدیدات، مربوط به جنگ‌های ناهمتراز بود و ارتش ایران نیز تکنیک‌ها و تاکتیک‌های لازم را برای مقابله با این فضا ترسیم کرد

کد خبر : ۲۷۹۸۲۴