خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در تذکری شفاهی:

درآمدهای شهرداری‌ها نباید در گزارش تفریغ ذکر شود

نماینده مردم در مجلس نهم گفت: منابع عمومی درآمدهای شهرداری‌ها اصولا نباید در گزارش تفریغ ذکر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در مورد اینکه در تذکر به قرائت بخشی از گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درج اعتبار برخی دستگاه‌ها نظیر شهرداری‌ها و تامین اجتماعی در گزارش تفریغ بودجه ذکر نمی‌گردد، گفت: این امر از سوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان یک ایراد بسیار مهم تلقی شده است. باید بگویم که آن بخش از منابع مالی عمومی شهرداری‌ها که مربوط به دولت است، در گزارش تفریق بودجه آمده اما بخش دیگری که مربوط به درآمدهای عمومی است، اصولا در گزارش تفریغ نمی‌آید.

نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بنابراین اینکه کمیسیون برنامه و بودجه نبود این منابع را یک ایراد بسیار مهم  عنوان کرده، نمی‌تواند درست باشد و منابع عمومی درآمدهای شهرداری‌ها اصولا نباید در گزارش تفریغ ذکر شود.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر لاهوتی گفت: طبق اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی، درآمدهای دولت به خزانه واریز می‌شود و در قالب بودجه هزینه می‌شود که این‌ها در گزارش تفریغ می‌آید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اما یکسری از درآمدهای عمومی مربوط به دولت نیست و این گزارش هم گزارش تفریغ بودجه دولت است٬ نه درآمدهای عمومی کشور.

 

 

کد خبر : ۲۷۹۹۲۶