خبرگزاری کار ایران

از سوی اعضای ستاد اجرایی بیان شد؛

جزئیات برگزاری مراسم بزرگداشت امام(ره)

اعضای کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت امام(ره) به بیان جزئیات برگزاری مراسم این روز پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقرشاد عضو کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) در جلسه امروز به ارائه گزارش‌های کمیته اجرایی پرداخت و گفت: کارهای مختلفی در حوزه اجرایی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه ۱۲۰ هکتار برای پارکنیگ در نظر گرفته شده و همه این پارکینگ‌ها مجهز به دوربین هستند، ۲۵۰هزار نقشه چاپ شده است تا در اختیار زائران قرار گیرد.

وی گفت: ۶ ایستگاه صلواتی و ۴۲۰ غرفه ارائه محصولات فرهنگی نیز برای آن روز در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به وسایل حمل و نقل عمومی گفت: ۴۰۰۰ اتوبوس برای مراسم سالگرد امام (ره) در ۱۴ خرداد و ۴۰۰ اتوبوس برای مراسم قبل از ۱۴ خرداد برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است و همچنین از ساعت ۶ بعدازظهر ۱۳ خرداد اتوبوس‌ها و مترو‌ها به صورت رایگان اقدام به جابجایی زائران خواهند کرد.

باقرشاد در باره توزیع موادغذایی نیز گفت: ۱۲۰ ایستگاه توزیع موادغذایی داریم که به توزیع مواد غذایی بین زائران در روز چهاردهم می‌پردازند.

وی همچنین گفت: اورژانس تهران و سازمان انتقال خون نیز در مراسم آن روز برای ارائه خدمات به زائران وجود دارد و ۱۰ هزار نفر و انواع ماشین‌آلات برای جمع‌آوری زباله‌ها اقدام خواهند کرد.

همچنین خوانساری عضو کمیته فرهنگی نیز گفت: در چهار بعد نشریات، کتاب، فیلم و اقلام تبلیغاتی به ارائه محصولات فرهنگی در آن روز خواهیم پرداخت و در بین زائران توزیع خواهد شد.

اصغریان عنوان کرد: ۱۲ عنوان کتاب و ۵ نشریه برای آن روز آماده‌سازی شده‌اند.

لطفی عضو کمیته استان‌ها و شهرستان‌ها نیز گفت: در ۹۸۷ استان و شهرستان هزار و ۷۰۰ جلسه برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام (ره) ایجاد شده و قرار است ۲هزار و ۱۱۵ مراسم به مناسبت آن روز در کشور اجرا شود که شخصیت‌هایی از استان‌های قم و تهران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

موحدی عضو کمیته نیروهای مسلح نیز گفت: در کلیه نیروهای مسلح برنامه ریزی‌هایی برای آن روز صورت گرفته است و مراسم ویژه‌ای در عرشه ناو جماران برگزار خواهد شد، همچنین بازدید از خمین در دستور کار این کمیته قرار دارد و مسابقات فرهنگی و ورزشی در کلیه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

همچنین وی درباره برنامه‌های اقلیت‌های دینی نیز گفت: آن‌ها بازدید از خمین خواهند داشت و در تاریخ ۱۱ خرداد نیز نمایندگان آن‌ها برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) به حرم مطهر خواهند آمد. امروز نیز برخی از نمایندگان آن‌ها با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار خواهند داشت.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری سخنرانی کوتاهی را پیرامون هماهنگی‌های لازم انجام داد و عنوان کرد که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی بر این موضوع تاکید دارند که امسال از عنوان ارتحال برای مراسم امام استفاده نشود بلکه از عنوان بزرگداشت استفاده شود.

کد خبر : ۲۸۰۰۹۴