خبرگزاری کار ایران

ادامه رایزنی‌های ایران و کشورهای آفریقایی در حاشیه اجلاس کویت

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه در حاشیه چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با مسئولان سیاست خارجی آفریقا دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا٬ حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای جانبی چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت، با التوهامی العبدولی مسئول امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه تونس، دکتر عبدالله محمدو مدیر کابینه وزرات امور خارجه نیجر، و آدوم یارگوم وزیر مشاور امور خارجه در امور جهان اسلام کشور کامرون بطور جداگانه دیدار کرد.

امیرعبداللهیان علاوه بر بررسی مسائل مربوط به روابط دوجانبه با این کشورها و استقبال از توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، طرح چهار مرحله ای جمهوری اسلامی ایران برای یمن که شامل آتش بس، تسهیل کمکهای انسان دوستانه، برقراری گفتگوهای همه جانبه یمنی- یمنی و تشکیل حکومت فراگیر ملی می باشد را تشریح نمود.

مسئول امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه تونس نیز ضمن رد هرگونه راه حل نظامی برای بحرانهای منطقه ای، تکیه بر حکمت ، گفتگو و توافق را تنها راه فائق آمدن بر این بحرانها برشمرد و سیاست تقریب بین مذاهب که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته را برای حل مسائل جهان اسلام حائز اهمیت و ضروری برشمرد.

مدیر کابینه وزرات امور خارجه نیجر علاوه بر اعلام آخرین وضعیت روند گشایش سفارت کشورش  در تهران، همچنین با اشاره به خطر تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه و آفریقا، برای مقابله کشورش با گروههای تروریستی در آفریقا نیز درخواست کمک نمود.

دکتر محمدو همچنین با اشاره به شیوع مننژیت در نیجر طی ماههای اخیر، کمک درمانگاه جمهوری اسلامی ایران در نیامی برای مبارزه با این بیماری را خدمت بزرگی به مردم آن کشور دانست.

وزیر مشاور امور خارجه کامرون نیز در دیدار با امیرعبداللهیان، سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی را متوازن و منطقی توصیف کرد و خواستار استفاده از ظرفیتهای توسعه مناسبات بین دو کشور شد.

کد خبر : ۲۸۰۳۳۱