خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار نخست وزیر یونان:

تهران هیچ محدودیتى براى گسترش روابط با آتن ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به یونان با الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا٬ محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌هاى متنوع موجود در دو کشور گفت: تهران هیچ محدودیتى براى گسترش روابط با یونان ندارد و از توسعه روابط در حوزه هاى مختلف ازجمله اقتصادى، کشاورزى، صنایع دارویی، همکاری‌هاى تجارى و بانکى، علمى و فرهنگى استقبال مى‌کند.

ظریف افزود: تهیه و تدوین یک یادداشت تفاهم همکارى جامع میان دو کشور می‌تواند درک مشترک و بهترى از قابلیت‌هاى پیش رو براى تعمیق مناسبات در کشور را فراهم نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌هاى پارلمانى بین دو کشور پشتوانه خوبى براى همکاری‌هاى دو دولت ایران و یونان است، خواستار افزایش رایزنی‌هاى مشترک سیاسى و اقتصادى در سطوح مختلف مقامات دو کشور شد.

نخست وزیر یونان: تحریم‌ها علیه ایران را غیر منصفانه است

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان نیز در این دیدار گفت: ایران و یونان بطور سنتى همکاری‌هاى خوبى در زمینه‌هاى مختلف داشته اند. 

وی افزود: حجم مبادلات تجارى دو کشور طى سال‌هاى اخیر کاهش داشته که علاقمندیم با برنامه ریزى مناسب آن را جبران کنیم.

نخست وزیر یونان تاکید کرد: مشکلات موجود با اهتمام جدى طرفین قابل رفع است و می‌توانیم از گام‌هاى ساده تر آغاز کنیم و بطور همزمان براى رفع موانع اقدام کنیم. مشارکت ایران بویژه در همکاری‌هاى اقتصادى و انرژى براى یونان حایز اهمیت است.

وی با استقبال از روند جارى مذاکرات هسته‌اى گفت: حل و فصل موضوع هسته‌اى ایران براى همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌اى خواهد شد.

سیپراس افزود: تحریم‌ها علیه ایران را غیر منصفانه می‌دانیم و نباید فرصت‌هاى همکارى را در زمینه هاى مورد علاقه طرفین از دست دهیم.

نخست وزیر یونان همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و عملیات تروریستى داعش تهدید و دغدغه مشترک ماست٬ افزود: کشورهاى مختلف باید مسئولیت خودبرای مقابله با آن بپذیرند.

کد خبر : ۲۸۰۳۶۴