خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد اختلاف است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نحوه اجرای پروتکل الحاقی را از موارد اختلافی ایران و 1+5 ذکر کرد و گفت: امیدواریم در گفت‌وگوی یکروزه ژنو راه حلی برای اختلافات پیدا شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از آغاز مذاکره ایران و آمریکا بر سر روند نگارش متن توافق جامع گفت: نشست دو جانبه امروز گفت‌وگویی درباره موضوعات محتوایی و مسایلی است که هنوز برای آنها راه حلی پیدا نشده است.

وی افزود: موضوعات و مسائلی هست که همچنان برای آنها دنبال راهکار هستیم و امیداریم نشست امروز به یافتن راهکارها کمک کند.

معاون وزیر امور خارجه که به همراه همتای خود مجید تخت‌روانچی طی یک ماه گذشته پنج دور مذاکره برای نگارش متن توافق جامع داشته است، گفت: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و آمریکا و دوجانبه خواهد بود اما هلگا اشمیت نیز به نمایندگی از سایر کشورهای 1+5 حضور خواهد داشت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده گفت: امیدواریم برخی موضوعات که هنوز نتوانسته‌ایم در مورد آنها به راحلی برسیم در گفت‌وگوهای امروز سرانجامی پیدا کند.

وی تاکید کرد که بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است٬ ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده گفت وگوهای ایران و 1+5 ادامه دارد.

عراقچی گفت: هیچ توافقی نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده، گفت‌وگوها و بحث ها ادامه دارد. نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

کد خبر : ۲۸۰۵۸۶