خبرگزاری کار ایران

سخنرانی احمدی‌نژاد در همدان؛

پررنگ شدن فعالیت جریان بهار در نیمه شعبان

قرار است احمدی‌نژاد سه‌شنبه ١٢ خردادماه ساعت شش عصر در یکی از مساجد شهر همدان سخنرانی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ وقتی دولت یازدهم کار خود را شروع کرد و مهدی سنایی صندلی پارلمان را برای سفارت در روسیه ترک کرد، این شایعه در نهاوند پیچید که احمدی‌نژاد از پاستور راهی بهارستان خواهد شد و سریع‌ترین راه رسیدن نیز نمایندگی مردم نهاوند است که دیر یا زود انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهند کرد٬ گرچه این شایعه تکذیب شد و انتخابات میان‌دوره‌ای هم برگزار نشد اما یک حقیقت باقی ماند؛ احمدی‌نژادی‌های همدان همچنان در تکاپو هستند.

دو سال بعد از آن روزها حالا احمدی‌نژاد قصد سفر به همدان را دارد. رئیس جمهور سفردوست دولت‌های نهم و دهم که در زمان ریاست جمهوری مدام به استان‌های مختلف کشور می‌رفت و وعده توسعه استان را می‌داد٬ همچنان سفر کردن را دوست دارد.

احمدی‌نژاد در این دو سال بعد از پایان مسئولیت به دلایلی علاقه به مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد و همچنان دوست دارد به عنوان متکلم وحده در برنامه‌های سیاسی-مذهبی حضور پیدا کند. رئیس دولت نهم و دهم در این سخنرانی‌ها سبک منحصر به فرد خود را حفظ کرده است و همان روشی را پی گرفته که از سال 90 توسط بعضی اطرافیان احمدی‌نژاد کلید خورد.

جریان احمدی‌نژاد از آن زمان سعی دارد با ارتباط دادن جریان احمدی‌نژاد-مشایی به برخی مقدسات برای خود کسب وجهه و اعتبار کند؛ تولید فیلم ظهور نزدیک است از اولین گام‌های این اقدام بود و تاکید احمدی‌نژاد بر «بهار» در سخنرانی‌های متعدد بعدی و انتخاب روز نیمه شعبان برای سخنرانی رئیس جمهور سابق نیز بر همین اساس بوده است.

ادعاهایی همچون «جهان را امام زمان اداره می‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است!» یا «هدایت امام زمان در سخنرانی اش در دانشگاه کلمبیای آمریکا» یا «پول یارانه‌ها مال امام زمان است» «خداوند به من تفضل کرده و قدرت داده که می‌توانم نیات افراد را بخوانم» و ... از همین اقدامات بود.

سفر قبلی احمدی‌نژاد که در آمل برگزار شده بود به میزبانی هیئتی بود که اندیشه‌هایی خاص درباره ظهور امام دوازدهم دارند. اندیشه‌ای که احمدی‌نژاد از آن دفاع می‌کند هم در حوزه‌های عملیه و هم در میان سیاستمداران با مخالفت‌های فراوانی رو به رو شده و به خاطر تکرار کلید واژه «بهار» توسط احمدی‌نژاد بین مردم به جریان بهار شهرت یافته است؛ «عزت، برادری و برابری هنوز بر جهان حاکم نشده و جامعه بشری در زمستان به سر می‌برد و امیدوارم با ظهور منجی عالم بشریت (عج) هرچه سریع‌تر این زمستان به بهار تبدیل شود»

به گزارش ایلنا٬ در سفرهای احمدی‌نژاد٬ مجموعه ثابتی از حلقه نزدیکان او از جمله مرتضی تمدن، غلامحسین الهام، ثمره هاشمی، اکبر نیکزاد، میرتاج‌الدینی (که بحث حضورشان در انتخابات جدی است) و علی‌اکبر جوانفکر او را همراهی می‌کنند و البته یک فعال سیاسی همدانی به ایلنا می‌گوید که این سفر آغاز فعالیت‌های نزدیکان احمدی‌نژاد در همدان به رهبری حمیدرضا حاجی‌بابایی خواهد بود.

حاجی بابایی در کنار کاظم جلالی در سال 84 و بعد از شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب اعتدال و توسعه خارج شد و به مرور به دولت احمدی‌نژاد نزدیک شد و در نهایت هیئت رئیسه مجلس را ترک کرد تا وزیر آموزش و پرورش کابینه او باشد.

احمدی‌نژاد پیش از این دو سفر اعلام شده به آمل و مشهد و چند سفر اعلام نشده به قم و کاشان و تبریز داشته و بعید نیست در آستانه انتخابات تعداد این سفرها افزایش بیابد. طبق آنچه در پوسترهای پخش شده برای این سفر در سطح استان همدان پخش شده قرار است احمدی‌نژاد سه‌شنبه ١٢ خردادماه ساعت شش عصر در یکی از مساجد شهر همدان سخنرانی کند.

کد خبر : ۲۸۰۷۸۰