خبرگزاری کار ایران

یونسی درنامه‌ به فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد؛

حمایت از اقلیت‌های دینی و مذهبی در سراسر کشور

دستیار ویژه رییس جمهور در نامهای به فرمانده نیروی انتظامی از احقاق حق یک شهروند ایرانی مسیحی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل نامه حجت الاسلام علی یونسی به فرمانده نیروی انتظامی به شرح زیر است:

سردار سرتیپ اشتری
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
بدینوسیله از عمل اسلامی انسانی جنابعالی در احقاق حق یک شهروند ایرانی مسیحی، که در واقع دفاع از یک مظلوم و رعایت حقوق شهروندی بوده است، تقدیر و تشکر می‌شود.

شما در دفاع از آن ایرانی عزیز ارمنی، نشان دادید پلیس جمهوری اسلامی ایران مجری قانون است و در اجرای قانون تبعیض و تفاوتی بین شهروندان قائل نخواهد بود.

اقدام شجاعانه جناب‌عالی برگرفته از آموزه‌های دینی است. امام علی (ع) فرمود اگر شنیده شود زینت آلات یک زن یهودی در حکومت اسلامی مورد تعرض قرار گرفته، مسلمانی از غصه و اندوه بمیرد، جا دارد و قابل سرزنش نیست.

برخورد با افراد خودسر و دفاع از شهروند ایرانی مسیحی، می‌تواند الگویی برای کشورهای مدعی حقوق بشری باشد. چنانکه رفتار شرم‌آور پلیس امریکا با رنگین پوستان آمریکایی، همه ادعای مسئولان آن کشور را زیر سوال برده است!

شما به روشنی میدانید که دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و این مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تجلی دارد و دولت تدبیر و امید نیز همواره بر رعایت حقوق شهروندی همه ایرانیان، پا فشرده است.

انتظار می رود که با صدور دستور ویژه به واحدهای تحت امر، از اقلیت‌های دینی و مذهبی در سراسر کشور، جدی‌تر از گذشته حمایت شود، تا دیگر شاهد این قبیل اعمال غیر اخلاقی و غیر قانونی، نباشیم.

علی یونسی
دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۸۹۱