خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در واکنش به اتهام وزیر خارجه عربستان:

از کشورهای در معرض تهدید تروریسم حمایت می‌کنیم

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً سازنده است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به اتهام‌های وزیر امور خارجه عربستان گفت: امنیت ایران، عراق، یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس به هم پیوسته است.

وی در پاسخ به اتهام‌های وزیر خارجه عربستان اظهار داشت: تهران برخلاف برخی طرف‌ها که از تروریسم حمایت و استفاده ابزاری می‌کنند و امنیت منطقه را به بازی گرفته‌اند قویاً از عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی حمایت می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه از روابط خوب با ریاض استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: انتظار داریم عربستان در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست‌های درست و سنجیده، مانع گسترش جنگ، تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود.

وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه مشترک با همتای مصری‌اش اعلام کرده بود ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان دخالت می‌کند و این از جانب کشورهای عربی پذیرفتنی نیست.

عادل الجبیر همچنین در مصاحبه مشترک با همتای مصری‌اش اظهار داشته که ما می‌خواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم٬ اما این مشروط به آن است که تهران از دخالت در کشورهای عربی دست بردارد و به حمایت از تروریسم پایان دهد، همه چیز به ایران بستگی دارد.

کد خبر : ۲۸۰۹۲۱