خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار رئیس مجلس سوریه :

برای مبارزه با تروریسم کنار سوریه ایستاده‌ایم

رئیس مجلس مردمی سوریه ، بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد .

به گزارش ایلنا٬ محمد جهاد لحام در این دیدار ، وزیر امور خارجه کشورمان سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری را تغییر ناپذیر خواند و افزود : به شما به عنوان نماینده مردم سوریه و جناب آقای بشار اسد به دلیل مقاومت تاریخی تان در مقابل تروریست ها تبریک می گوئیم .

ظریف با بیان اینکه در همه زمینه‌ها بویژه در جبهه سیاسی پیروزی با ملت سوریه است، اظهار داشت : امروزه حامیان گروه‌های تروریستی منزوی شده‌اند و مجبور شدند با دولت و ملت سوریه همکاری کنند. آنها فهمیده‌اند که امنیت و نفوذ را نمی‌توانند با پول یا فروش اسباب بازی‌های جنگی در منطقه تأمین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان هماهنگی‌های سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه٬ به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش را به نفع منطقه خواند و افزود : معتقدیم مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود .

در این دیدار محمد جهاد لحام ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار داشت : ما در سوریه با یک جنگ ظالمانه مواجه هستیم و ایستادگی دوستان سوریه بویژه ایران باعث شد بتوانیم در مقابل تروریسم و افراطی‌گری مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه تروریسم همچون غده‌ای سرطانی در منطقه گسترده شده٬ افزود: با این حال می‌بینیم مدعیان در جبهه مقابل ما جدیتی در مبارزه با آن به رغم شعارهایشان به خرج نمی‌دهند.

رئیس مجلس مردمی سوریه٬ بشار اسد را رمز مبارزه و مقاومت دانست و گفت : مردم سوریه و ارتش مردمی این کشور پشت سر او ایستاده اند .

کد خبر : ۲۸۱۳۴۷