خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از موید حسینی صدر؛

کمترین سود کاسبان تحریم٬ 100 میلیارد تومان به بالا بود

در تحریم‌های ظالمانه٬ جیب کاسبان تحریم و دلالان ارز و سوداگران خاص نه یک و نه 10 و نه 50 میلیارد بیشتر 100 میلیارد تومان و بالاتر پر شد

دو دشمن در کمین ماست ؛ دایم
دو دشمن می دهد ما را شکنجه
برون؛ سرما، درون؛ این آتش جوع
که بر ارکان ما افکنده پنجه

اولین دشمن قدرتمند، برنامه‌ریز و بی‌رحم و خون آشام کشورمان، نظام سلطه است که اساسا رشد و توسعه هیچ کشوی مخصوصا ایران اسلامی را در عرصه صنایع مدرن و «های‌تک» نمی‌تواند تحمل کند و در راه توسعه و پیشرفت کشورهای مستقل مانع‌تراشی می کند.

تبلور نظام سلطه، «شیطان بزرگ» آمریکاست. وقتی امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید ، فکر می‌کردم که به علت خباثت، نظام آمریکا به این نام خوانده شده است٬ اما اینک فکر می‌کنم شیطان خواندن آمریکا یک اهانت نیست، بلکه شیطان رفتار منحصر به‌فردی دارد. برای شکست دادن حریفش، هر لحظه به شکل و شیوه خاصی که دارد، وارد می‌شود و از کارش خسته نمی‌شود و تا به نتیجه نرسد، دست  از سر حریف بر نمی‌دارد. آمریکا نیز این چنین است، با تغییر ادبیات، با تغییر تاکتیک بطور مستقیم و غیر مستقیم، بطور اقتصادی یا نظامی یا از راه رسانه بالاخره به هر طریقی که ممکن باشد، دنبال اهداف خودش است. نه خسته می‌شود و نه دست از اهدافش می‌کشد، اگر لازم باشد مستقیم یا غیر مستقیم عده‌ای را در داخل کشورها اجیر می‌کند تا به آن کشورها آسیب برساند. مثل شیطان که مخالف انسانهای آزاده است، آمریکا هم مخالف کشورهای مستقل است و به هر قیمتی بدنبال تکمیل سلطه خویش بر کشورهای جهان است.

در حال حاضر قلب نظام سلطه، ستاد برنامه‌ریزی آمریکاست . خلاصه هر چه شیطان و آمریکا را مقایسه می‌کنم، می‌بینم آمریکا دقیقا خود شیطان است و در این شرایط سخت، می‌دانم آقای ظریف چه کار دشواری دارد؛ کشتی گرفتن با شیطان کار هر کسی نیست.

وقتی نام آمریکا را می‌شنوم، بلافاصله بمباران هیروشیما و ناکازاکی، ویتنام، کوبا، سوریه، فلسطین، افغانستان و جنایات آمریکا در آن کشورها در ذهنم متبادر می‌شود. امروز وقتی نام آمریکا را می‌شنوم، سرنوشت صدام به یادم می‌آید که چگونه توسط آمریکا هار و بعد نابود شد. یا به یاد داعش می‌افتم.

هیچوقت سعی نکرده‌ام از کسی متنفر شوم، اگر کسی فحش می‌دهد، یا علیه توسعه و پیشرفت کشورم حرکت می‌کند، یا فکر حقیرانه دارد، سعی کرده‌ام به عنوان یک مریض و راون‌پریش و ناقص‌العقل وی را بنگرم و به جای تنفر به حالش ترحم کنم. اما وقتی از آمریکا صحبت می‌شود تنفر عجیبی وجودم را فرا می‌گیرد و به معنای واقعی کلمه، متنفر شدن را احساس می کنم.

امروز اگر در جامعه ما بیکاری و مشکلات ناشی از تحریم وجود دارد٬ دقیقا توسط آمریکا برنامه‌ریزی شده است. چرا که در ویتنام، کوبا، عراق، سوریه و افغانستان برای نابودی آنها به جنگ و کشتار روی آورده و در کشور عزیز ما چون جنگیدن و حمله کردن پرهزینه بود٬ تحریم را پیش کشید. افسوس دولت قبل نیز به علت بی تدبیری و شاید کم دانشی و احیانا بی صداقتی برخی تصمیم سازانش در مسیر ترسیمی آمریکا قرار گرفت و ناخواسته یک دیپلماسی را در پیش گرفت که به تحریم بیشتر کشورمان انجامید و بهانه و خوراک لازم را برای نظام سلطه فراهم کرد.

اما دومین مانع (اگر نگویم دشمن) در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، تنگ نظری برخی از مسئولان است. خدای سبحان هر چه نعمت دارد٬ برای ایران عزیز عطا کرده است. اما تنگ نظری و بخشی نگری برخی مسئولان باعث شده از آنها استفاده بهینه نشود. در شرایطی که ارزش قطره قطره آب از طلا کمتر نیست، متاسفانه هر روز و هر روز شاهد کارشکنی در مقابل احداث سدهای ضروری (مثلا در شهرستان خوی) هستیم. شاهد عدم استفاده از ظرفیت مرزها (به عنوان مثال مرز رازی) هستیم. شاهد بکار گیری نیروهای غیرحائز شرایط در پست‌های فنی هستیم. شاهد هدر دادن منابع هستیم. شاهد واردات بی‌رویه هستیم. شاهد عدم حمایت از تولید داخلی هستیم. شاهد سوء رفتار بانک‌ها هستیم. خلاصه اینکه دومین دشمن کشور و دیار من، تنگ‌نظری، کوته فکری و کم دانشی برخی مدیران است.

و ... اینک ... سومین دشمن ... که ناگاه
برون جست از کمین و حمله‌ور گشت
سلاح آتشین ... بی رحم ... بی رحم
نه پای رفتن و نی جای برگشت

اما وقتی از مانع سوم (باز هم اگر نگویم دشمن) حرف می‌زنم، یاد کلام گهربار و دردمندانه اباعبداله(ع) می‌افتم. امام حسین(ع) وقتی از بیدینی و عدم تقوای داعش زمان خود اطمینان یافت، آنها را به آزادمردی دعوت کرد. معنی این کلام آقا و مولایم را درک می‌کنم که فرمود: «اگر دین ندارید، لااقل آزاد مرد باشید.»

وقتی بر خلاف نص صریح دین مبین اسلام و دستور رسول خدا(ص) از تهمت و افترا زدن و غیبت کردن در باره مسئولان و نماینده مردم آن هم در محافل و مجالس بعضا مذهبی ابایی ندارند، یقین می‌کنم که بدگویان و هتاکان و بی ادبان و تهمت زنندگان یا دین ندارند یا دین را تا جایی می‌خواهند که در خدمت خودشان و منافع حقیر حزب و گروه و باندشان باشد! لذا از دینداری این فرقه و گروه و این تمامیت‌خواهان ناامید شده‌ام، آنها مگر نمی‌دانند بی تدبیری دولت قبل (همان دولتی که سینه چاکش بودند) و فرصت طلبی و خون‌آشامی نظام سلطه، خزانه مملکت و جیب ملت را خالی کرده است؟ پس چرا کندی پیشرفت برخی پروژه‌ها را بهانه قرار داده و فریاد وامصیبتا سر می‌دهند که پروژه‌های کشور (مثلا در آذربایجان غربی و مخصوصا خوی و چایپاره) تعطیل شده است!؟

اگر برخی‌ها چنین گمان کنند که آنها این مسایل را نمی‌فهمند، می‌گویم نه، اتفاقا این یک قلم را قادرند بفهمند و می‌دانند  که بودجه پروژه‌های عمرانی در دو سال آخر دولت آقای احمدی‌نژاد تقریبا به صفر رسید. اما چون آزادمردی ندارند، آنچه را که همفکرانشان و باند و جناحشان به باد داده‌اند را از ما طلب می‌کنند. البته بعید نیست که این مهم را فراموش بکنند٬ چون در تحریم‌های ناجوانمردانه که جیب دولت و ملت خالی شد، جیب کاسبان تحریم و دلالان ارز و سوداگران خاص پر شد. نه یک میلیارد، نه 10 میلیارد و نه حتی 50 میلیارد بلکه در این عرصه کف نرخ، 100 میلیارد تومان و بالاتر است

درین سرما ، گرسنه ، زخم خورده
دویم آسیمه سر بر برف چون باد
ولیکن عزت آزادگی را
نگهبانیم ، آزادیم ، آزاد

اما مردم! تا زمانیکه  که ما اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده‌ایم و یاس بر ما غلبه نکرده و خدای نکرده هزینه‌های میلیاردی صاحبان پول‌های کثیف که از همین حالا برای انتخابات مجلس دهم در حال هزینه شدن است، باعث اشتباه ما نشده و مادامی که یکدلی و همزبانی دولت و ملت که فرمان ولی امر است، اطاعت شود و مادامی که توکلمان را به خدا از دست نداده‌ایم و مادامی که نسبت به شهیدانمان بی‌وفا نباشیم، مطمئنم که نظام سلطه ناکام خواهد بود و شیطان بزرگ مایوس.

دعاکنیم که ظریف باهوش و متعهد در مصاف با شیطان بزرگ و بی‌انصافان داخلی با نتیجه پرافتخار برای کشورمان پیروز میدان باشد.

موید حسینی صدر
نماینده مردم  در مجلس نهم

کد خبر : ۲۸۱۳۸۹