خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

همدلی و همزبانی بین مردم، دولت و مسولان باید بیش‌تر تقویت شود

وزیر کشور گفت: یکی از فعالیتهای محوری دولت تدبیر و امید طی امسال تقویت حمل و نقل درون شهری و برون شهری در سطح کشور است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد، گفت: 20 خط ریلی درون شهری به طول 395 کیلومتر با هزینه 300 هزار میلیارد ریال هم اینک در چند کلانشهر در دست اجرا است.

وی افزود: تاکنون 100 هزار میلیارد ریال از این مبلغ تامین شده و بقیه آن نیز به زودی تامین می شود.

وزیر کشور اظهار داشت: پروژه های زیادی در حوزه ریلی و قطار شهری در کشور در حال اجرا است.

رحمانی فضلی در ادامه اظهارداشت: هر کاری که به نتیجه می رسد بیشتر شرمنده مردم می شویم زیرا نسبت به لطف و عنایت مردم، ایستادگی و مقاومت آنها و احقاق حقوقشان مدیون هستیم.

وی تاکید کرد: حمایت مطلق از رهبر معظم انقلاب، همدلی و همزبانی و اعتقاد کامل به مردم، رضایت و ایستادگی مردم عواملی است که با تکیه بر آن می توان مقابل دشمن ایستاد.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: امام خمینی(ره) خیر و صلاح را به ما نشان داده و ایران اسلامی را از ظلم و ستم رها کردند.

وزیر کشور افزود: در شرایط فعلی که دشمن با تمام نیروهایش بر علیه ایران در حال فعالیت است باید همدلی و همزبانی بین مردم، دولت و مسولان بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه همواره در نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم اظهار داشت: مدیون کسانی هستیم که امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند و ارزش این رشادتها در شرایط فعلی که منطقه با ناامنی رو به رو است بیشتر دیده می شود.

رحمانی فضلی گفت: امروز دشمن با ایجاد گروههای فرقه ای در سطح منطقه به دنبال تفرقه بین مسلمانان می باشد، عربستان که ساختار حکومت آن ناپایدار است به میدان می آید و به کشوری همچون یمن حمله می کند و این موضوع نشان دهنده این است که آمریکا تمامی مهره های خود را به میدان فرستاده است.

علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شهر مشهد با توجه به وجود بیش ازسه میلیون جمعیت و حضور 25 میلیون نفر زائر نیازمند توسعه حمل و نقل ریلی است و با توسعه شهرنشینی و افزایش خودروها مشکل ترافیکی شهر مشهد افزایش یافته که خوشبختانه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر مشهد به تصویب رسیده و در این طرح به حمل و نقل ریلی نیز توجه ویژه شده است.

وی افزود: یکی از نیازهای جدی کلان شهرها وجود پروژه‌های بزرگ است و با نشست‌هایی که با فعالان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد آمادگی آنان برای تامین برخی از وسایل مورد نیاز توسعه خطوط قطار شهری در داخل اعلام شد.

خط سوم قطارشهری مشهد که امروز عملیات اجرایی آن با حضور وزیر کشور آغاز شد با طول 28.5 کیلومتر مسیر شهرک ابوذر تا منطقه قاسم آباد را در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری پوشش می دهد.

کد خبر : ۲۸۱۴۱۶