خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پیشوا:

دانش بومی هسته‌ای باید حفظ شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) توجه و از ایشان اطاعت عملی کنیم از گردنه‌ها با موفقیت عبور خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد 42 درحرم امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) در پیشوا گفت: در برهه کنونی نمی‌توان به غرب اعتماد داشت و تنها دو راه روشن ما را از گردنه‌های خطرناک پیش‌رو نجات می‌دهد که نخست اطاعت صادقانه از رهبری و دیگری همفکری و همدلی در مصالح کشور است.

وی گفت: وقتی رهبری می‌گویند باید در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کرد باید دولت، ملت و مجلس با جدیت وارد میدان شوند و اطاعت از ولایت را در عمل اجرا کنند.

در مصالح کشور نباید به همدیگر بدگمان باشیم

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در مصالح کشور نباید به همدیگر بدگمان باشیم و وارد مسایل حاشیه‌ای شویم و اگر پشت سر رهبری حرکت کنیم موفق می‌شویم.

وی گفت: امروز راهنمایی‌های مقام معظم رهبری راهگشای حل مشکلات و آرام‌کننده مردم است و حقیقتا کشتی انقلاب با هدایت ایشان از گردنه‌های خطرناک متعددی گذشته و خواهد گذشت.

لاریجانی در ادامه به مسئله مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: چارچوب نظام اسلامی در این زمینه کاملا روشن است و از آنجا که ملت ایران با تحمل زحمات فراوان، پیشرفت‌های هسته‌ای را به دست آورده است و با پایداری رهبری تا این نقطه رسیده‌ایم کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد.

وی افزود: گفته دیروز اوباما مبنی برخدشه‌دار نشدن دانش هسته‌ای ایران حتی در صورت وقوع جنگ، تاییدی بر بومی بودن و حقانیت توانمندی‌های هسته‌ای کشور است.

درخواست غرب برای مذاکره از دو سال پایانی دولت قبل

لاریجانی گفت: غرب از دو سال پایانی دولت قبل، مکرر از ایران درخواست مذاکره داشت و سرانجام نظام با شرایطی از جمله به رسمیت دانستن حق داشتن دانش هسته‌ای با این درخواست موافقت کرد.

وی افزود: غرب آن موقع، اصل این دانش را به ناچار پذیرفت چون راهی جز این نداشت و امروز نیز بدانند چارچوب نظام برای مسئله هسته‌ای را باید در نظر بگیرند.

مهم باقی ماندن دانش بومی هسته‌ای است

لاریجانی گفت: مذاکره‌کنندگان ما فقط در چارچوب نظام می‌توانند حرکت کنند زیرا آنچه برای ما مهم است این است که دانش بومی هسته‌ای برای ما باقی بماند زیرا ثروت بسیار گرانقدری است.

وی افزود: مسئولان باید به توصیه‌های رهبری در توجه به توانمندی‌های داخل کشور، مردمی شدن اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر غرب توجه کنند زیرا اگر با این توانایی‌ها وارد مذاکرات شویم نتایج بهتری به دست خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه حضور مردم موجب رونق اقتصاد می‌شود، گفت: تجریه دوران جنگ نشان داد که حضور مردم باعث پیروزی و موفقیت می‌شود و اگر در سیاست و اقتصاد همچنین کنیم، موفق می‌شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اتکای به مردم را در عرصه‌های مختلف ارزشمند توصیف کرد و افزود: با فراهم کردن شغل، رونق تولید، استفاده درست از منابع، صرفه جویی در مصارف و حمایت از تولید می‌توان به اهداف خود رسید.

در شرایط حساس منطقه نمی‌توان با پیام‌های سیاسی نقش‌آفرینی کرد

لاریجانی گفت: در شرایط حساس منطقه نمی‌توان فقط با پیام‌های سیاسی در صحنه نقش‌آفرینی کرد بلکه باید در زمینه‌های دیگر نیز پیام داشته باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام 15خرداد 1342 مردم ورامین و پیشوا اشاره کرد و گفت: پیشگامی مردم این دیار در انقلاب اسلامی مایه افتخار و مباهات منطقه است زیرا حرکت شما کاری استثنایی بود که باعث شد در دوران خفقان و ستم، انقلاب اسلامی زنده شود.

وی با بیان اینکه این قیام، دارای دو ویژگی عمده در نهضت اسلامی بود، اظهار داشت: درک ارزش انقلاب اسلامی زودتر از دیگران و نثار جان در دفاع از انقلاب ویژگی های بارز حرکت شماست که بسیار ارزشمند است.

لاریجانی گفت: این پیشینه ارزشمندی است که باعث شده فرزندانتان به شما افتخار کنند و فرزندان با غرور از حرکت پدران تمجید می‌کنند.

وی شناخت مردم ورامین و پیشوا از امام خمینی (ره) را شناختی واقعی توصیف کرد و افزود: امروز نیزباید با شناخت واقعی اوضاع منطقه و کشوراز گذشته برای درک بهتر آینده نهایت بهره‌برداری را صورت داد.

لاریجانی گفت: مردم در سال 42 فهمیدند که حرکت باید با هدایت و رهبری ولایت فقیه باشد وامروز نیز باید به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اسلام ناب محمدی(ص) دقت ویژه کرد.

وی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی(ص) از اسلام سکولار مدعی جدایی دین از سیاست متفاوت است، تصریح کرد: غرب در دو قرن گذشته تلاش کرد تا جدایی دین ازسیاست را در بین مردم و جامعه نهادینه کند و مردم نیز دین را در امور فردی خود محدود کنند و به اجتماع و سیاست بی‌توجه شوند.

لاریجانی با رد تفکر جدایی دین از سیاست در آیین اسلام گفت: دستورات نبی مکرم اسلام مبنی بر مشترک بودن سرنوشت همه افراد جامعه نشان می‌دهد که اسلام دل‌های مسلمانان را به شدت به هم پیوند می‌زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌توجهی به سرنوشت مردم مظلوم دیگر کشورهای جهان از تبلیغات اسلام سکولار است زیرا آنها می‌خواهند مردم به سرنوشت دیگر مسلمانان بی‌توجه شوند.

لاریجانی هدف سکولار را از بین بردن تفکر اسلام ناب محمدی(ص) بیان کرد و افزود: گماشتن سردمداران و حکام غرب‌گرا و دست‌نشانده از جمله برنامه‌های غرب بود زیرا می‌خواستند علاوه بر غارت اموال مسلمانان زمینه سلطه بر آنان را فراهم کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نهضت امام خمینی(ره) را بزرگترین حادثه قرن توصیف کرد و گفت: امام، حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) را برای جهانیان نشان داد و این باعث شد غرب و شرق در برابر اندیشه امام صف‌آرایی کنند، چون کار پر ارزشی بود.

آمریکا در پی پیاده کردن اسلام سیاسی بدلی است

وی با بیان اینکه امروز در شرایط متفاوتی قرار داریم؛ یادآور شد: در گذشته سلطه آمریکا و صهیونیست بود اما با این بیداری اسلامی، شرایط تغییر کرده و دیگر دم از اسلام سکولار نمی‌زنند اما در پی پیاده کردن اسلام سیاسی بدلی هستند.

لاریجانی گفت: غرب با این اسلام سیاسی بدلی در تلاش برای تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان است که اثرش مانند تفکر اسلام سکولار است.

وی افزود: اسلام سکولار به جدایی مسلمانان می‌اندیشد و این اسلام سیاسی بدلی نیز با تغییر شعار به دنبال اختلاف افکنی در بین امت اسلامی، از بین بردن اتحاد و تضعیف نیرو و انرژی مسلمانان است.

لاریجانی گفت: این اسلام بدلی در پی پیاده کردن این اندیشه است که همه فرق اسلامی کافر هستند و باید پیروان آنها را کشت.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش به پیامدهای مطلوب داشتن رهبری فقیه، دشمن‌شناس، پرهیزگار و آگاه در گذر از گردنه‌های دشوار و حل مشکلات اشاره کرد و گفت: در این دنیا که مکر و حیله شیوه سیاست است، از یک رهبری متدین و متقی برخورداریم که باعث افتخار ملت ایران است.

وی افزود: یکی از اقدامات امام خمینی (ره) این بود که معنویت را در سیاست قرار داد یعنی سیاست را در خدمت معنویت قرار داد نه اینکه معنویت در گروگان سیاست قرار گیرد.

لاریجانی گفت: وفای به عهد رکن سیاسی انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام است و همین سیاست مملو از اخلاق است که برای ایران عظمت به همراه آورده است.

کد خبر : ۲۸۱۶۱۸