خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حواشی سالگرد ارتحال امام(ره) مورد تایید رهبری هم نیست

یک عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: برخی از تحرکات سازمان یافته و برخی از سوی افراد ناآگاه شکل می‌گیرد٬ اما بدون شک اقدامات این عده اندک در سالروز ارتحال امام٬ مورد قبول رهبری هم نیست.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تلاش گروه‌های تندرو برای ناتمام گذاشتن سخنرانی رئیس جمهور و سیدحسن خمینی در سالروز ارتحال امام(ره ) عنوان کرد: هرچند معتقدیم در کشورمان آزادی بیان وجود دارد، اما باید تلاش کنیم در مقابل دشمنان مشترک خود از رهبری، نظام و رئیس‌جمهور حمایت کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: متاسفانه بیش از 20 سال است که ما با اتفاقات این‌چنینی روبرو هستیم؛ به خاطر دارم سال‌ها قبل در مهدیه تهران٬ عده‌ای حتی بلندگوی سخنران را از مقابل او برداشتند. در مناظره‌های سال 88 هم رئیس جمهور وقت٬ آقای احمدی‌نژاد به صورت علنی به شخصیت آیت‌الله هاشمی و ناطق‌نوری حمله کرد؛گویا آنچه در سالگرد ارتحال حضرت امام رخ داد٬ اتفاق جدیدی نبود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چند بار با بیانات خود نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند و تاکید داشتند کسی نباید سخنرانی دیگری را برهم بزند؛ اما برخی همچنان به این بیانات بی‌توجه هستند.

وی گفت: ضمن پذیرش وجود صداهای متعدد در کشور٬ باید تحمل شنیدن صدای مخالف را هم داشته باشیم. به هر حال تصاویر و فیلم‌های مربوط به این افراد موجود است. مسئولان می‌توانند از این عده درخواست کنند در جایی غیر از مراسم‌ سخنرانی حاضر شوند تا حرف‌هایشان شنیده شود و اگر در این جریان مشخص شد این عده از جایی خط می‌گیرند٬ باید به آنها تفهیم شود که صرفا ابزار دست یک عده شده‌اند و اگر آنها ناآگاه هستند٬ باید آنها را آگاه کرد.  

اکرمی ادامه داد: به نظر من در برخی موارد مربوط به مذاکرات٬ اطلاع رسانی جامعی صورت نگرفته است. در حالی‌که اگر این اطلاعات به جامعه برسد٬ چنین انتقاداتی هم به حداقل خواهد رسید. ما باید تحمل‌پذیری را یاد بگیریم و در مقابل دشمنان مشترک خود از رهبری، نظام و رئیس جمهور حمایت کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در حال حاضر آقای روحانی از نظر شرع و قانون رئیس جمهور این کشور است و باید او را کمک کرد. آقای سید حسن خمینی نیز در حال حاضر تنها تولیت حرم امام (ره) را بر عهده دارد٬ ما باید یاد بگیریم اگر نقدی داریم٬ آن را با حفظ حرمت‌ها به خود فرد بگوییم.

حجت‌الاسلام اکرمی در خصوص سازمان یافته بودن یا نبودن این تحرکات گفت: مدتی است شاهد تحرکاتی از همه نوع آن هستیم؛ به گونه‌ای که برخی از این تحرکات سازمان یافته و برخی از سوی افراد ناآگاه شکل می‌گیرد٬ اما بدون شک اقدامات این عده اندک در سالروز ارتحال امام مورد قبول رهبری هم نیست.

کد خبر : ۲۸۱۸۳۸