خبرگزاری کار ایران

به منظور رایزنی‌های دوجانبه صورت گرفت؛

دیدار بروجردی و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا٬ علاء‌الدین بروجردی در دیدار  «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با اشاره به سابقه روابط ایران و اتحادیه اروپا، به‌ ویژه ارتباطات میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپایی، گفت: افزایش ارتباطات سیاسی و پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، به‌ویژه مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپایی راه را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های در کشور و حل بسیاری از سوءتفاهم‌های موجود هموار می‌کند.

وی با اشاره به رشد گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان، گفت: امروزه نمی‌توان مسائل و مشکلات منطقه از جمله معضل رشد و گسترش تروریسم را تنها در چارچوب منطقه‌ای حل و فصل کرد، بلکه همه معتقدان به مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در جهان باید برای مهار این پدیده شوم و خطرناک با یکدیگر همکاری نمایند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تأکید بر اهمیت و ضرورت ریشه‌یابی زمینه‌های پیدایش و گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه، گفت: اشتباه‌های آمریکا و متحدانش در استفاده ابزاری از تروریسم در سوریه در پیدایش این پدیده شوم و رسیدن به وضعیت فعلی بسیار مؤثر بوده است.

بروجردی در این رابطه با اشاره به اقدامات ایران در مبارزه اصولی و جدی با تروریسم، از عدم صداقت آمریکا و برخی کشورها در این مبارزه انتقاد کرد.

وی با انتقاد از جامعه جهانی به خاطر سکوت در برابر حملات هوایی عربستان به یمن، گفت: همانند سوریه در یمن نیز جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در پایان این دیدار بر آمادگی کشورمان برای گفت‌وگو و رایزنی پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

همچنین «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی نیز در این دیدار با رضایتمندی از سفر ایران، ضرورت گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور را یادآور شد و افزود: نمایندگان مجالس دو کشور نقش مهمی در نزدیکی دیدگاه‌ها و توسعه مناسبات فی‌مابین در بخش‌های مختلف دارند.

وی با اشاره به علاقمندی پارلمان اروپا به توسعه ارتباطات و همکاری‌ها با ایران، گفت: افزایش ارتباط با ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی مورد توجه اعضای پارلمان اروپا قرار داد.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با ابراز نگرانی از افزایش شمار کسانی که از اروپا، آمریکا و دیگر نقاط جهان به گروه‌های تروریستی در منطقه می‌پیوندند، گفت: همکاری تمامی کشورها برای مبارزه با تروریسم ضروری است.

بروک با انتقاد از استفاده ابزاری از تروریسم، افزود: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد اشتباه بزرگی است و همه کشورها باید برای ریشه‌کن کردن این خطر مشترک و جهانی اقدام کنند.

وی در پایان این دیدار با اعلام حمایت از بیانیه لوزان، بر لزوم تداوم مذاکرات ایران و 1+5 تا حصول توافق نهایی تأکید کرد و افزود: شرکت‌های اروپایی بی صبرانه در انتظار دستیابی به توافق و رفع تحریم‌ها هستند و امیدواریم به زودی شاهد آغاز فصل نوینی در مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و اتحادیه اروپا باشیم.

کد خبر : ۲۸۱۹۱۶