خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

نمایندگان در فرصت باقی‌مانده از ورود به مسائل انتخاباتی پرهیز کنند

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان تاکید کرد از زمان باقیمانده باید در انجام وظیفه نمایندگی استفاده کرد و از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ علی لاریجانی در نطق پیش در دستور امروز صبح خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ملت ایران  تصریح کرد:  با بزرگداشت یاد پیشوای بزرگ انقلاب  حضرت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد بر ارواح مطهر آنها درود می‌فرستیم.

رییس قوه مقننه کشورمان در ادامه با تاکید بر برگزاری سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار داشت:  سخنان حکیمانه مقام معظم انقلاب در 14 خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن کرد و اصول  مستحکمی که می‌تواند  زنده بودن حرکت امام را تدوین کند به درستی تبیین شد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: اسلام ناب محمدی٬ اصل اصول اسلام است که در مقابل  اسلام آمریکایی و متحجرانه قرار دارد و ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این نوع برداشت از اسلام را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه‌ کرده‌ایم. میدان تقابل اسلام لیبرالی با اسلام ضد استکباری و اجتهادی میدان تقابل اسلام عدالتخواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است. یعنی تقابل اسلام آزادی‌خواه  و مردمی  با اسلام خمود و منزوی.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زنده بودن حرکت امام (ره) در گرو پیشبرد راهی است که رهبر معظم انقلاب به درستی به آن اشاره داشتند٬ افزود: باید از نصایح عمیق رهبر معظم انقلاب در ملاقات نمایندگان با ایشان  کمال تشکر را داشته باشم و تذکرات معظم‌له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت معظم‌له به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اخیر جهت احقاق حقوق ملت و توجه به رونق اقتصاد درونی، ارزشمند و حکمت‌آمیز بود و مجلس این فرمایش‌ها را پایه اقدامات خود قرار می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از زمان باقی‌مانده در انجام وظیفه نمایندگی استفاده کرد و از ورود به مباحث انتخاباتی پرهیز کرد٬ افزود: نمایندگان و کمیسیون‌های محترم باید به تناسب وظایف کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایحی را که اهمیت بیشتری دارند را هر چه سریع‌تر بررسی و به هیات رئیسه مجلس ارائه کنند تا در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرف شش ماه آینده باید گزارش نظارتی نحوه اجرای سیاست‌های مقاومتی و قانون رفع موانع تولید به مجلس ارائه شود٬ افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مردمی کردن اقصتاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینان باید در دستور کار کمیسیون ها برای تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی باشد و سخنان معظم‌له موتور محرکی برای تحقق این امر مهم باشد.

وی همچنین صادرات غیرنفتی را یکی از محورهای اقتصادی خواند و افزود: در شرایط فعلی توجه به صادرات غیرنفتی در اوج اهمیت قرار دارد.

لاریجانی همچنین در تشریح وظایف نمایندگان در سال آخر مجلس نهم افزود: رکود یکی از مشکلات اساسی بخش تولید است. در این‌باره لازم است کمیسیون صنایع و کشاورزی با دعوت از مسئولان صنعتی، کشاورزی و بانک‌ها رسیدگی به این مهم را در اولویت قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با توجه به فصل بررسی برنامه ششم مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مختلف باید بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط کنونی و بر اساس تجربه‌های گذشته آغاز کنند و در این باره برنامه راهبردی و علمیاتی خود را تنظیم کنند و به جای تقویم مجدد برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه کشور را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زمینه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای را به نحو متناسب تدارک دهند.

کد خبر : ۲۸۱۹۶۶