خبرگزاری کار ایران

کسائیان به ایلنا خبر داد:

«تیک» و «انتخاب» مجرم شدند٬ «تابناک» و «خورشید» تبرئه

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران از تبرئه سایت "تابناک" و روزنامه "خورشید" خبر داد.

علی اکبر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه امروز دادگاه مطبوعات که در شعبه 76 و به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه به اتهامات محمدصادق عرب‌لو مدیر مسئول سایت تابناک مبنی بر نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد و در پایان هیات منصفه مطبوعات استان تهران به اتفاق آرا٬ متهم را مجرم ندانست.

وی افزود: در ادامه پرونده محسن دستوری مدیر مسئول سایت «تیک» و مصطفی فقیهی مدیر مسئول سایت «انتخاب» مورد رسیدگی قرار گرفت. برای اینکه دو اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و توهین برای هردو پرونده قید شده بود، هر دو نفر با هم محاکمه شدند.

 کسائیان ادامه داد: در پایان هر دو متهم از سوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند. ضمنا هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهمان را مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران در ادامه با رسیگی به اتهامات محمدرضا تقوی مدیر مسئول «روزنامه خوردشید»، گفت: اتهامات این روزنامه نشر اکاذیب و درج مطالب خلاف واقع ذکر شده بود و هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست.

کد خبر : ۲۸۲۱۲۰