خبرگزاری کار ایران

رضوی یزدی در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد صدا و سیما به دو دستگی و تنش می‌انجامد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به پخش برنامه‌های هسته ای خاص صداوسیما گفت: این عملکرد در نهایت باعث دو دستگی و تنش خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم٬ این است که مقام معظم رهبری همیشه حضور و نظارت مستقیم و فعالی در موضوع پرونده هسته‌ای و مذاکرات داشته‌اند و هیچگاه این موضوع مهم را به طور کامل به تیم خاصی واگذار نکرده‌اند. همه کسانی تا به امروز مسئول این موضوع مهم بوده‌اند٬ مورد تایید مقام رهبری هستند، بنابراین باید مطمئن باشیم هیچ حرکتی تا به امروز از تیم مذاکره کننده٬ جدا از نظر رهبری عمل نشده است.

این عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: در طول این مدت نیز اگر نگرانی از سوی رهبری وجود داشته٬ این نگرانی به طرف مقابل برمی‌گردد و ایشان نگران طرف مقابل مذاکرات هستند، لذا هیچگاه  تا به امروز ایشان نگران عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی نبوده و همیشه به آنها اعتماد داشته‌اند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: اگر امروز در جامعه حرکاتی خلاف اجماع ملی صورت می‌گیرد، مسلما این افراد علیرغم ادعایشان خلاف مصالح نظام عمل می‌کنند٬ زیرا این عمل و رفتار٬ تیم مذاکره کننده را دچار دل‌شکستگی  و ضعف می‌کند.

رضوی یزدی تاکید کرد: متاسفانه در این میان صدا و سیما نیز با پوشش خاص اخبار و تولید برنامه‌های خاص٬ تنها در مسیر اهداف گروه‌های منتقد مذاکرات عمل می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تجمع جریان‌های مخالف مذاکرات گفت: برای مثال در تجمعی که این به اصطلاح دلواپسان در قم برگزارکردند، حتی یک سخنران از شهر قم  نداشتد؛ آقای حداد عادل را از تهران به آنجا بردند٬ اما در نهایت از این تجمع استقبال چندانی نشد، اما صدا و سیما روی این موضوع مانور خاصی  با پوشش گزینش شده اخبار در جهت مدیریت افکار عمومی ارائه داد.

وی بیان کرد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی٬ باید با توجه به جایگاه  ملی خواد در راستای منافع ملی عمل کند و آن را مدنظر داشته باشد، هرچند که باید همیشه مقتدارنه در مقابل دشمن ایستاد، ولی امروز منافع ملی ایران٬ کوبیدن به طبل جنگ و عدم تعامل با جهان نیست. بنابراین صدا و سیما در شرایط فعلی کشور باید سیاست ایجاد آرامش در جامعه را نسبت به مذاکرات در پیش بگیرد.

رضوی یزدی اضافه کرد: ایجاد تنش و دو دستگی در جامعه به هر دلیلی توجیه ندارد؛ به ویژه  اینکه رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند، اما متاسفانه در برخی برنامه‌های  صداوسیما٬ خیلی به این موضوع عمل نمی‌شود، هرچند ممکن است هدف اصلی رسانه ملی این نباشد، ولی اینگونه عملکرد٬ در نهایت باعث دو دستگی و تنش خواهد شد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: به صورت واضح٬ مشخص است که اکثریت مسئولان و مردم موافق روند امروز مذاکرات هسته‌ای هستند، اما عده‌ای که همیشه منافع آنها در آشوب است٬ سعی می‌کنند شرایط را به نحو دیگر ترسیم کنند.

رضوی یزدی تصریح کرد: به نظر من صدا و سیما بسیار بهتر از این می‌تواند عمل کند، این نهاد ملی در شرایط فعلی باید به جامعه آرامش و امید منتقل کند، نه اینکه با برنامه‌های خاص باعث تنش و دودستگی گردد، این نوع عملکرد به شدت به ضرر منافع ملی است.

کد خبر : ۲۸۲۱۲۹