خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری خبرداد؛

اسکورت ‌2600 کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش‌

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران گفت: طی هفت سال اخیر 2 هزار و 600 کشتی تجاری و نفتکش توسط نداجا اسکورت شده است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ‌در حاشیه حضور در منطقه دوم دریایی ارتش در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مقتدر نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد بیانگر توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی از تداوم حضور توانمند نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد خبر داد و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش به منظور حفظ امنیت و حفاظت از کشتی‌های مختلف تلاش‌های ویژه‌ای داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به‌منظور افزایش توان راهبری و رزمی نیروی دریایی ایران برنامه‌ریزی شده و طرح‌های مختلف در این زمینه اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ منافع و تامین امنیت کشور مقتدرتر از گذشته در سطح دریاها و آب‌های آزاد حضور داریم و تلاش و فعالیت‌های خود را با قدرت ادامه خواهیم داد.

سیاری به ماموریت‌های ناوگروه 34 ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان کرد: این ناوگروه در آب‌های آزاد حضور دارد و با ناوشکن البرز و بندرعباس ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: از سال 1387 تاکنون ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد حضور گسترده‌ای داشته‌اند و مقابله با تروریسم دریایی و حفاظت از منافع اقتصادی کشور با جدیت در دستور کار بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران به حفاظت ناوگروه‌های ارتش از مسیر عبور و مرور کشتی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طی هفت سال اخیر 2 هزار و 600 کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ اسکورت شده است.

کد خبر : ۲۸۲۲۱۲