خبرگزاری کار ایران

کواکبیان خبر داد:

انتخاب اعضای شورای مرکزی پس از اصلاح اساسنامه خانه احزاب

رئیس مجمع عمومی خانه احزاب با اعلام خبر برگزاری نشست احزاب در روز 21 خردادماه در تالار 600 نفری وزارت کشور برنامه‌های این نشست را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی کواکبیان با بیان اینکه همه احزاب قانونی  به شرط ارائه درخواست عضویت می توانند در این نشست شرکت کنند٬ گفت: از تمامی 186 تشکلی که قبلا به عضویت خانه احزاب در آمده بودند یا در تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال 94 عضویت آنها پذیرفته شده، برای شرکت در این نشست دعوت شده و همین مبنای نصاب قانونی مجمع عمومی فوق‌العاده است که با دو سوم یعنی 121 عضو رسمیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه احزاب و تشکل‌های قانونی به شرط ارائه درخواست عضویت در خانه احزاب می‌توانند در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کنند و در آن صورت ممکن است نصاب دیگری داشته باشیم، گفت: ان‌شاءالله مجمع عمومی فوق‌العاده بتواند بدون حاشیه و به خوبی به وظیفه خویش که همان اساسنامه است، بپردازد.

رئیس مجمع عمومی خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه تاکنون حدود 35 پیشنهاد از سوی احزاب مختلف به صورت مکتوب جهت اصلاح مواد اساسنامه خانه احزاب واصل شده، گفت: بر اساس تصمیم هیات رئیسه قطعا در نشست مجمع عمومی صرفا پیشنهادات مکتوب مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و ما هیچ پیشنهاد شفاهی نخواهیم پذیرفت به همین خاطر ما از دبیران کل که گاهی پیشنهاد مشترک ارائه داده‌اند، خواسته‌ایم بین خودشان یک نفر را مشخص کنند که از آن پیشنهاد دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه ما تابع رای مجمع عمومی هستیم، گفت: عمده پیشنهادها در مورد ماده 15 و ترکیب شورای مرکزی است که امیدواریم به جمع‌بندی معقول در این زمینه دست یابیم.

رئیس مجمع عمومی خانه احزاب ایران ضمن تشکر از همکاری وزارت کشور به ویژه معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بنا داریم هر چه زودتر شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شوند و ما آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات از طریق مجمع عمومی عادی در همین نشست به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داریم به شرط آنکه اصلاح اساسنامه به تصویب نهایی برسد و رای مثبت مجمع عمومی فوق‌العاده برای برگزاری مجمع عمومی عادی حاصل شود و اگر مجمع عمومی فوق‌العاده به چنین جمع‌بندی نرسد ممکن است به همین هیات رییسه فعلی ماموریت برگزاری مجمع عمومی عادی را بدهد که باید منتظر تصمیم‌های مجمع عمومی باقی بمانیم.

کد خبر : ۲۸۲۷۹۷