خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش طلایه‌داران آفتاب:

مرحوم عسگراولادی هیچ‌گاه نگران نبود

رییس مجلس با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی در تمام عمر سیاسی خویش به اخلاق گرایی سیاسی ملزم بود، گفت:‌ایشان در مقاطع مختلف هیچ گاه نگران نبود .

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در همایش یادمان طلایه‌داران آفتاب ( پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای موتلفه )که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم تاکید کرد: در شرایطی که کمتر کسی جرات مبارزه با استبکار و استعمار و استثمار را داشت، چهار  شهید موتلفه کاری نتیجه بخش کردند و حزب موتلفه باید افتخار کند که در این زمینه پیشرو بوده است .

رییس مجلس با تاکید بر اینکه موتلفه هم در زمینه تفکر اسلامی و هم در زمینه شجاعت کارنامه موفقی داشته است گفت: یک نمونه از افراد تاثیرگذار موتلفه مرحوم عسگراولادی بود که در تمام عمر سیاسی خویش به اخلاق گرایی سیاسی ملزم بود.

وی با تاکید بر اینکه عسگراولادی نمونه‌ای از سیاست‌مداران جمهوری اسلامی بود که اخلاق سیاسی را از معنویت تفکیک نمی‌کرد گفت: ایشان در مقاطع مختلف هیچ گاه نگران نبود .

لاریجانی در ادامه با اشاره به اظهارات یک مقام اروپایی که گفته بود باید به خاطر قدرت ایران با آن روابط راهبردی داشته باشیم تاکید کرد: وقتی اغیار از قدرت ایران تعریف و تمجید می‌کنند یعنی این قدرت واقعی است .

وی دلایل قدرت ملت ایران را در کنار مسایلی همچون جمعیت و موقعیت ژئوپلتیک بر شمرد و گفت: ریشه‌دار بودن ملت ایران و رهبری هوشمند و آشنا از جمله این دلایل است.

لاریجانی ابراز کرد: شجاعت رهبری ایران بود که در زمان جنگ به کمک ایران آمد و شجاعت و مجاهدت ایشان بود که برای خاتمه جنگ راهگشا شد.

رییس قوه مقننه حقیقت اسلام انقلابی و روحیه جهادی را در کنار توانمندی علمی و فناوری از دیگر دلایل موفقیت ملت ایران دانست که باعث شده است امروز مردم ایران سربلند و مسالمت آمیز زندگی کنند.

کد خبر : ۲۸۳۵۸۳