خبرگزاری کار ایران

ترک همدانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مرتضوی دلیل موجه نداشت، تبرئه شدم

وکیل شکات پرونده سعید مرتضوی از صدور قرار منع تعقیب برای وی در پی شکایت سعید مرتضوی به اتهام افترا و نشر اکاذیب خبر داد.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص احظارش به یکی از دادسراهای تهران مبنی بر طرح دعوای کیفری از سوی سعید مرتضوی اظهار کرد: در روند رسیدگی به اتهامات پرونده آقای مرتضوی، مطالبی در رسانه‌ها از ناحیه بنده و همکارانم عنوان شده بود که ایشان مدعی افترا، نشر اکاذیب و کذب بودن اظهارات مطروح شده‌ بودند.

وکیل شکات پرونده سعید مرتضوی ادامه داد: ایشان با اقامه دعوا علیه بنده به عنوان وکیل شکات و چندین کارگر از بنده شکایت کردند و عمده دلیل وی درباره نشر اکاذیب و افترا بوده است. دادسرا بنده را احضار کرد و تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس مربوطه صورت گرفت و پس از استماع اظهارات آقای مرتضوی و پاسخ‌های ارائه شده از سوی من و دلایلی که آن مطالب از ناحیه ما نقل قول شده بود و رسانه ها هم آن را منعکس کرده بودند، دادسرا و بازپرس محترم عمل مذکور را مجرمانه تشخیص ندادند و شکایت ایشان٬ علیه بنده رد شد و در نهایت قرار منع تعقیب صادر شد.

وی در پاسخ به اینکه دلیل اصلی صدور قرار منع تعقیب از سوی مقام قضایی چه بوده، بیان داشت: عدم کفایت٬ دلیل موجب صدور قرار منع تعقیب بود٬ چراکه دلایل ایشان مبنی بر اینکه بنده نشر اکاذیب و اقدام به افترا کرده‌ام٬ کافی نبوده که در آخر قرار منع تعقیب صادر شد.

ترک همدانی درباره دلایل آقای مرتضوی برای شکایت افزود: بنده در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودم ایشان دارای اتهاماتی هستند و دادسرا در حال تحقیقات مقدماتی و رسیدگی به آن است و ایشان عنوان کرده بودند "بنده نشر اکاذیب کرده‌ام و وی چنین اتهاماتی ندارد" و دادسرا پس از اخذ استعلام از مرجع مربوطه که ایشان از آن ناحیه تحت تعقیب است و همچنین شنیدن دلایل و اظهارات بنده مبادرت به صدور قرار منع تعقیب کرد.

کد خبر : ۲۸۳۶۰۶