خبرگزاری کار ایران

در دیدار مهمان‌پرست با رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی عنوان شد:

سفر هیأت بزرگ تجاری لیتوانی به تهران در آینده نزدیک

در دیدار سفیر آکردیته ایران با رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی عنوان شد که به زودی یک هیأت بزرگ تجاری لیتوانی به تهران سفر و با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، رامین مهمان‌پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و سفیر آکردیته کشورمان در لیتوانی با رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی دیدار کرد.

در این دیدار مهمان‌پرست خواستار تحرک بخشیدن بیشتر به همکاری‌های تجاری و اقتصادی شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و لبنی فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی نیز در خصوص تجارت محصولات کشاورزی و دامی به موضوع گواهی‌نامه سلامت و بهداشت اشاره و خواستار همکاری طرفین در این موضوع شد.

مهمان‌پرست همچنین به نقش موثر اتاق بازرگانی و لزوم ایجاد اتاق مشترک با حضور شرکت‌های توانمند و علاقه‌مند تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی ابراز آمادگی کرد هیات بزرگ تجاری لیتوانی به زودی از کشورمان بازدید و با طرف‌های خود در ایران دیدار کنند.

در این ملاقات طرفین بر حضور شرکت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور در نمایشگاه‌های یکدیگر تاکید کردند. مهمان‌پرست همچنین در ادامه ملاقات‌های خود در لیتوانی با معاون وزیر انرژی این کشور ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه گفت‌و‌گو کرد.

«آلک سانراس اپروکاس»، معاون وزیر انرژی لیتوانی از این دیدار ابراز خرسندی کرد.

مهمان‌پرست ضمن تشریح وضعیت بازار انرژی و اهمیت کشورمان به عنوان تامین کننده انرژی مورد نیاز کشورها به صورت بلندمدت و پایدار، خواستار شناسایی ظرفیت‌های همکاری در حوزه انرژی شد.

وی همچنین اوضاع پیچیده منطقه را برای طرف لیتوانیایی تبیین و بر نقش کشورمان به عنوان امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور منطقه تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین از شرکت تولید کننده انرژی خورشیدی بازدید و با مدیر عامل آن ملاقات کرد.

در این جلسه طرف لیتوانیایی برای ورود به بازار ایران در حوزه انرژی خورشیدی ابراز تمایل و خواستار همکاری با طرف‌های ایرانی در خصوص انرژی خورشیدی و فناوری‌های نوین شد.

کد خبر : ۲۸۳۶۸۱