خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در جلسه شورای اداری استان سمنان:

ادبیات احترام به حقوق شهروندی به گفتمان قابل توجهی مبدل شده است

معاون حقوقی رییس‌ جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای تدوین منشور حقوق شهروندی گفت: امروز ادبیات احترام به حقوق شهروندی در جامعه شکل گرفته و به گفتمان قابل توجهی مبدل شده است.

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده در سالروز ۲۴ خرداد و در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار داشت: با حماسه انتخاباتی ۲۴ خرداد ۹۲ دولت یازدهم با شعار اعتدال‌گرایی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و امید و نشاط در عرصه داخلی و خارجی ایجاد کرد.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری اظهار داشت: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و انتخاب دکتر روحانی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران انگیزه مضاعفی بین حقوقدانان کشور ایجاد کرده است و امروز با وجود ۱۷ هزار حقوقدان در قوه مجریه برای انجام امور به شکل تخصصی و قانونی در دیوان عدالت اداری پرونده‌های شکایت کمتری نسبت به مصوبات دولت وجود دارد که نشان دهنده انجام امور به شکل تخصصی و قانونی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های صیانت از حقوق شهروندی در استان سمنان اظهار امیدواری کرد: سند حقوق شهروندی که برگرفته از منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است و با توجه به دیدگاه صاحبنظران و اهل فن تهیه شده، هر چه سریعتر مراحل نهایی خود را طی کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: در ارتباط با فراگیر شدن حقوق شهروندی در جامعه، معاونت حقوقی رییس جمهوری ارتباط مؤثری با رسانه ملی و آموزش و پرورش برای آموزش حقوق شهروندی برقرار کرده است.

وی همچنین گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر اساس وظیفه شرعی، عقلی و ملی تاکنون دو جلسه با حقوقدانان برجسته بین‌المللی در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین کشورمان با ۱+۵ برگزار کرده و پیشنهادات آنان را درباره این مذاکرات و توافق نهایی به تیم مذاکره کننده کشور منتقل کرده‌ است.

امین‌زاده با اشاره به ارتباط خوب معاونت حقوقی ریاست جمهوری با قوه قضاییه و قوه مقننه گفت: این همکاری‌ها گسترش خواهد یافت زیرا وجود هر اختلاف و تعارضی میان قوا موجب متضرر شدن مردم می‌شود.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری همچنین به ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات اشاره کرد و گفت: این امر موجب برنامه‌ریزی سریع و فراگیر مردم و رفع زمینه‌های فساد در جامعه خواهد شد و با وجود دشوار بودن راه، تلاش برای شفافیت و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات ادامه خواهد یافت.

امین‌زاده همچنین حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را وظیفه ذاتی این معاونت ارزیابی کرد و گفت: باید تسهیلات اعتباری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و در قوانین به شکلی از آنان حمایت شود تا کالای ساخته شده موجب اعتبار و آبروی کشور شود.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه مناطق مختلف کشور به ویژه استان سمنان گفت: مسأله اشتغال، جذب گردشگران و توسعه شهری مهمترین اولویت‌های استان سمنان می‌باشد و دولت تلاش دارد با توجه به ظرفیت‌های مادی و معنوی استان، این اولویت‌ها را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

امین‌زاده گفت: دولت تدبیر و امید در ۲ سال فعالیت خود موفق شده ۹ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد، ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به تعاونی‌ها واگذار کند و ۱۰ میلیون سبد خانوار در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهد.

پیش از سخنان معاون حقوقی رییس‌ جمهوری استاندار سمنان در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و حماسه آفرینی مردم در انتخاب دکتر روحانی و رأی به شعار تدبیر و امید گفت: دولت در ۲ سال گذشته کمر به احیای اقتصاد، اخلاق و تعامل سازنده با جهان بسته است.

وی تأکید کرد: پیام ۲۴ خرداد این بود که مردم با همه احترام به دلواپسی‌ها و دلواپسان تصمیم گرفتند سکان اداره کشور را به شخصیتی بسپارند که مسایل کشور را با کلید تدبیر و امید حل کند.

در این مراسم که مسئولان دولتی، علما، نخبگان، ایثارگران و فعالان عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استان سمنان حضور داشتند، چند نفر از حاضران در سخنانی به تبیین آثار عملکرد مثبت دولت یازدهم در ۲ سال گذشته با وجود شرایط دشوار تحریم پرداختند.

معاون حقوقی رییس جمهوری پیش از حضور در این جلسه با حضور در محل دفن ۸ تن از شهدای گمنام استان با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

کد خبر : ۲۸۳۸۰۷