خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:

دولت تلاش دارد در صحنه دیپلماتیک همه موانع تحریم را بشکند

رئیس دفتر رییس جمهوری افق آینده کشور را بسیار روشن توصیف کرد و با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: دولت تلاش دارد در صحنه دیپلماتیک همه موانع تحریم را بشکند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان که در حاشیه بازدید از سامانه ۱۱۱ در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: تفاهم‌نامه ژنو نشان داد که می‌توان یک گام به جلو برداشته و با کنار رفتن موانع تحریم ولو در زمینه های مشخص، صادرات غیرنفتی با جهش روبرو شود.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: ان‌شاءالله با رفع کامل تحریم‌ها به آنچه شایسته تولید و صادرات کشور در صحنه جهانی است، برسیم.

نهاوندیان مسئله اول کشور را اشتغال جوانان دانست و افزود: مشکلات مالی در کشور در نتیجه نبودن شغل با درآمد مکفی برای سرپرست خانوار است و بسیار امیدواریم با ایجاد رونق و بالارفتن جاذبه اقتصاد ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، فرصت های لازم برای جوانان این مرز و بوم ایجاد شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه با برطرف شدن مشکل اشتغال، بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد، اظهار داشت: در واقع ناهنجاری های اجتماعی ریشه در بیکاری دارد.

نهاوندیان ادامه داد: بسیاری از جوانان صاحب ایده و فکر در کشور نیازمند تامین مالی برای ایجاد شغل هستند که با تقویت صندوق کارآفرینی امید تلاش داریم که تجدید منابع مالی برای ابتکارات خرد وکوچک بوجود آید.

رییس دفتر رییس جمهوری درخصوص فعالیت های سامانه تلفنی ۱۱۱ در استان خراسان شمالی گفت: این سامانه به دلیل ایجاد ارتباط مستقیم بین مردم و رییس جمهوری منجر به شناسایی کاستی های دستگاه های دولتی و رفع مشکلات مردم خواهد شد تا بتوان قدری از مسائل مردم را حل کرد.

نهاوندیان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح و با گسترش پوشش بیمه همگانی در یک سال گذشته همه افرادی که قبلا بیمه نداشته اند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

رییس دفنر رییس جمهوری با اشاره به سالروز ۲۴ خرداد و پیروزی رای آری مردم به دولت تدبیر و امید اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که توفیق داد در پاسخ مسئولان به آری دولت، در ظرف کمتر از ۲ سال از تورم سوزان بالای ۴۰ درصد که اقتصاد ایران را ملتهب کرده بود به شرایط نسبتا آرامتری برسیم.

نهاوندیان تصریح کرد: در طول ۲۲ ماه گذشته تورم به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافت و اقتصاد و تولید ملی که مرتبا با کاهش رشد مواجه بود، در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی بوده که البته باید این رشد با شتاب بیشتر به سمت جلو حرکت کند.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: در استان خراسان شمالی با تصمیمات اتخاذ شده دولت بر روی زیر ساخت های این استان، چرخ های رونق به چرخش درخواهد آمد و فرصت های شغلی با درآمد مکفی برای جوانان ایجاد خواهد شد.

نهاوندیان در این بازدید به یکی از تلفن های مردم پاسخ و دیدگاه ها و مشکلات آنان را جهت رسیدگی ثبت کرد.

همچنین رییس دفتر رییس جمهوری در بازدید از بخش های شورای هماهنگی بانک ها، سازمان های مردم نهاد، صندوق کارآفرینی امید، بهزیستی و بنیاد مسکن در این سامانه در جریان روند رسیدگی به درخواست ها و تقاضاهی مردم استان خراسان شمالی قرار گرفت.

کد خبر : ۲۸۳۸۱۰