خبرگزاری کار ایران

دهقان در گفت‌وگو با ایلنا:

راه‌اندازی کمیته انتخاباتی اعتدال و توسعه در نیمه دوم سال

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خبر داد که حزب اعتدال و توسعه در نیمه دوم سال کمیته انتخاباتی‌اش را تشکیل خواهد داد.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و عملکرد وی در دو سال اخیر گفت: از دید مجموعه اعتدال و توسعه که احساس نزدیکی به آقای دکتر روحانی می کند‏، دولت ایشان نمره قبولی خوبی می‌گیرد.

وی ادامه داد: دلیل این امر، آن است که ایشان هنگامی که زمام امور را برعهده گرفت، که وضعیت مناسبی نداشتیم. در زمستان 90 و 91 صحبت از آن بود که همه نقدینگی‌شان را تبدیل به طلا، سکه و ارز کنند و در کوچه، بازار بحث این بود که اگر دلار امسال سه هزار و پانصد تومان است٬ لابد در زمستان 92، دلار بیش از پنج هزار تومان می‌شود و این موضوع٬ نوعی ناامنی روانی و فکری در کشور ایجاد کرده بود. خوشبختانه پیروزی آقای دکتر روحانی و تشکیل دولت تدبیر و امید٬ باعث شد تورم لجام گسیخته‌ای که در کشور وجود داشت‌، درصدی کاهش یابد تا نوعی آرامش و ثبات را در عرصه اقتصای ببینیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی درباره نحوه عملکرد مخالفان در برابر دولت خاطرنشان کرد: نقد لازمه پیشرفت هر کشوری است و آقای دکتر روحانی نیز بارها نسبت به این مساله اصرار و پافشاری کرده‌اند؛ اما باید در نظر داشت که نقد هم باید منصفانه باشد. اگر آقای روحانی موقعی هم ناراحت شده‌اند و دلخوری‌شان به زبان آوردند به این دلیل است که بعضی از این سخنان نشات گرفته از سر دلسوزی نیست و بیشتر حالت مچ‌گیرانه دارد و به عبارتی تخریب دولت است.

وی ادامه داد: صحبت ما با این دوستان این است که از بیان نقدهای غیرمنصفانه خودداری کنند و نقدهای عالمانه و توام با دلسوزی را به زبان آورند و همچنین منافع ملی را در نظر بگیرید؛ مثلا در عرصه هسته‌ای بر کسی پوشیده نیست که این مساله ابعاد ملی دارد تا جناحی؛ لذا این حزب و آن حزب نباید با آن برخورد سیاسی کند. مهم این است که این مساله فرسایشی شده و همه کاندیدای انتخابات 92 نیز به آن اشاره داشته‌اند و باید این مساله حل شده و تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور اعمال شده٬ لغو شود و این نیاز نگاهی به اجماع دارد.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نسبت به خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری عنایت دارد و به آن توجه دارد، ابراز داشت: نباید از کاهی٬ کوه ساخته شود. به نظر می‌رسد انجام این کار از سوی برخی از منتقدان ظلم به کشور، به نظام و منافع ملی است.

دهقان درباره برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فکر می‌کنم صحبت کردن مساله انتخابات در این بازده زمانی بسیار زودهنگام است٬ اما انتخابات بسیار مهم است و معتقدیم مجلس در راس امور است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر مشارکت مردمی تاکید داشتند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: حزب ما در نیمه دوم امسال کمیته انتخاباتی خود را تشکیل خواهد داد و به این موضوع خواهیم پرداخت

وی از بازسازی دفاتر استانی حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور خبر داد و گفت: ما قبلا در دو سوم استان‌ها شعب استانی داشتیم که هم اینک به 32 دفتر و در تمامی کشور رسیده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال توسعه اخیرا با آقای روحانی دیدار داشته‌اند٬ بیان کرد: دیدرای به صورت رسمی و در قالب دیدار حزب اعتدال و توسعه با رییس جمهور صورت نگرفته٬ اما فراموش نکنید پنج، شش عضو حزب اعتدال و توسعه در کابینه حضور دارد.

دهقان در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان دولت می‌گویند حزب اعتدال و توسعه از امکانات دولتی برای انتخابات مجلس استفاده می‌کند؛ واکنش شما نسبت به این مساله چیست؛ یادآور شد: همانطور که گفتند دولت یک حزب و یک جناح نیست. دولت مجری انتخابات است که براساس قانون نمی‌تواند در آن دخالت کند. حزب اعتدال و توسعه همواره با این مسئله مخالفت کرده است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان تاکید کرد: متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی به خاطر اهداف جناحی دست به مغلطه می‌زنند و ما معتقدیم ذره‌ای نباید از امکانات دولتی برای منافع حزبی و استفاده اتنخاباتی مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر : ۲۸۳۸۲۴