خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

فساد اداری و اقتصادی دولت قبل، علت رای مردم به تغییر بود

قائم مقام وزارت کشور در امور مجلس، خستگی مردم از بی تدبیری در اداره کشور و عدم مدیریت صحیح و کارشناسانه در حوزه ها و لایه های مختلف کشور را علت حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92 عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، حسینعلی امیری در جشن دو سالگی حضور مردم در انتخابات 24 خرداد 92 در سالن همایش‌های نژاد فلاح کرج گفت: یکی از شاخصه های نهادینه حکومت اسلامی از بدو رسالت پبغمبر اسلام تا به اکنون، حرمت گذاشتن به رای و نظر مردم است.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت بالای قانون اساسی و بحث رعایت اصل دموکراسی مستتر در شاکله این قانون، گفت: خوشبختانه ظرفیت قانون اساسی کشور این اجازه را به مردم می‌دهد تا هر زمان نیاز به ایجاد تغییرات اساسی از راس نظام تا کوچکترین نهادهای  اجرایی کشور ببینند با حضور عالمانه خود دست به تغییر بزنند.

وی ادامه داد: ما مفتخریم قانون اساسی تدوین کرده‌ایم که از رهبری نظام، دولت، نمایندگان مجلس و کوچکترین نهاد تصمیم ساز اجرایی کشور با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند.

امیری در ادامه با حادثه عنوان کردن حضور پرشور مردم در انتخابات خرداد 92 خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم این حادثه، نارضایتی و خستگی مردم از بی‌تدبیری در اداره کشور و عدم مدیریت صحیح و کارشناسانه در حوزه ها و لایه های مختلف کشور بود.

وی انجام تغییرات اساسی در مدیریت اجرایی کشور را خواسته و نشانه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای عنوان و بیان تصریح کرد: به خاطر دارم بی‌تدبیری مدیریت دولت قبل باعث شد، روزهایی را پشت سر بگذاریم که حتی بررسی صلاحیت کاندیداها باعث نوسانات شدید نرخ ارز در این کشور می‌شد.

وی در ادامه با بیان این که رسوخ فساد در لایه های مختلف اقتصادی و اداری کشور باعث بروز معضلات و تجربیات بد اقتصادی برای کشور و مردم شده بود، گفت: در دولت قبل ما با کاهش بسیاری از شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه  اقتصادی بودیم که کاهش رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی و نزول فضای کسب و کار کشور به پایین ترین سطح ممکن در جهان اتفاق افتاد.

امیری در ادامه، افزایش نقدینگی و تورم، بدهی دولت به بانک‌ها، بروز نابسامانی‌ها و بی‌تدبیری‌های دیگر در حوزه اقتصاد را باعث از هم گسیختگی و متلاشی شدن سیستم اقتصاد و تخریب تولید و افزایش نرخ بیکاری و  شاخص فقر کشورعنوان و خاطرنشان کرد: همه این واقعیت ها باعث حضور مردم در انتخابات و رای به روحانی شد.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال دلهای مردم را با توجه به گفتمان جدید روحانی به سمت او سوق داد گفت: مردم با این انتخاب و حضور، یک عقد شرعی با دولت تدبیر و امید بستند واحساس کردند که دولت جدید با عقلانیت کامل مسائل و معضلات کشور خاصه در بحث اقتصاد را حل خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که دولت باید امانت‌دار رای مردم باشد و به عهد شرعی که مردم با او بستند وفا کند، بیان داشت: عقلانیت و پرهیز از تصمیم‌گیری‌های عجولانه و غیر کارشناسی و همچنین ثبات در اقتصاد کشور از جمله ویژگی‌های دولت در این مدت بوده است.

امیری در پایان، با بیان این که خوشبختانه در این دولت افزایش شاخص‌ها را در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی شاهد هستیم با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری تصریح کرد: وزارت کشور به دنبال مشارکت همه گروه‌ها، احزاب و طیف‌های مختلف سیاسی کشور در انتخابات است و همه سلیقه‌های مختلف سیاسی در شرایط قانونی برابر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر : ۲۸۳۸۳۸