خبرگزاری کار ایران

روحانی پیش از ترک بجنورد:

تصمیمات خوبی برای توسعه شتابان خراسان شمالی اتخاذ شده است

رییس جمهور شامگاه یکشنبه در پایان نوزدهمین سفر هیأت دولت به استان‌ها در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های خراسان شمالی ضمن تشکر از میهمان‌نوازی بسیار گرم مردم استان، گفت: مردم استان همدلی و همزبانی خودشان را با دولتی که خادمان خودشان است به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن ورحانی در نشست خبری با حضور خبرنگاران استان خراسان شمالی با اشاره به برخی از تصمیمات دولت برای توسعه استان خراسان شمالی گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، احداث راه‌آهن استان خراسان شمالی و اتصال استان به راه‌آهن سراسری. اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرهای بزرگ و ایجاد ۱۲ مجتمع آبرسانی به روستاها، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد دوم پتروشیمی در استان و طرح‌هایی در زمینه برق، آموزش عالی، گردشگری و تصویب اعطای تسهیلات با نرخ سود ترجیحی از جمله طرح‌هایی است که برای رونق اقتصادی و توسعه‌ استان به تصویب رسید که امیدوارم با اجرای آنها شاهد پیشرفت استان باشیم.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که برنامه‌های دولت برای رسیدگی به مهم‌ترین مشکلات استان در زمینه آب شرب، راه روستایی و کمبود امکانات ورزشی را جویا شده بود، اظهار داشت: اصلاح و تکمیل ۶۶۰ کیلومتر راه‌های روستایی، رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز استان، اجرای پروژه‌های آبرسانی و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری پیشرفته و اختصاص ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه امکانات ورزشی در استان از جمله برنامه‌های دولت برای رفع این مشکلات و محرومیت‌ها از استان است.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چه تدبیری اتخاذ شده تا طرح‌های اعلام شده دولت یازدهم به سرنوشت طرح‌های اعلام شده برای خراسان شمالی در دولت‌های قبل دچار نشود، تصریح کرد: در وهله اول امیدوارم که طرح‌های اعلام شده در این دولت به سرنوشت طرح‌های اعلام شده در گذشته دچار نشود، اما اساس کار این دولت بر این است که اجرا و اعلام هیچ‌طرحی، بدون کارشناسی مفصل انجام نشود و هر طرحی که امروز در استان اعلام شد از مدت‌ها قبل مورد بررسی گسترده و جامع قرار گرفته است.

روحانی ادامه داد: معیار ما برای اینکه طرح‌های اعلامی دولت به سرنوشت پروژه‌های اعلام شده در گذشته دچار نشود، نحوه اجرای این پروژه‌ها در استان‌هایی است که پیش از این به آن سفر کرده‌ایم.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در خراسان شمالی، گفت: عمده طرح‌هایی که امروز اعلام شد، در زمینه راه، فرودگاه، راه‌آهن، راه‌های روستایی و امثال آن گامی در راستای تأمین زیرساخت‌های گردشگری استان نیز به حساب می‌آید. همچنین دولت اجرای طرح‌های مربوط به گردشگری در استان‌ها را به طور جدی مورد حمایت قرار می‌دهد که از جمله آنها، تأمین اعتبار برای ساخت ۴ هتل در این استان است.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت اجرای منطقه ویژه آزاد اقتصادی برای توسعه و رونق استان خراسان شمالی را مدنظر دارد، اظهار داشت: اصل و رشد توسعه استان در متن تصمیمات دولت است و همه طرح‌هایی که امروز نیز اعلام شد به همین منظور در استان اجرا می‌شوند و اگر در آینده احساس شود که اجرای طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در استان مورد نیاز است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره فقدان زیرساخت‌های فرهنگی در استان خراسان شمالی نیز، تصریح کرد: آن بخش از تصمیمات دولت برای توسعه دانشگاهی در خراسان شمالی برای رفع برخی از همین کاستی‌ها بود. ضمن اینکه طرح‌های فرهنگی دیگری نیز در حال اجراست و اگر نیازمندی‌های دیگری نیز باشد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۸۳۸۴۷