خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

بدون مدیریت جهادی کارهای بزرگ به سرانجام نمی‌رسد

فرمانده کل سپاه گفت: با روش‌های عادی و معمول، بدون مدیریت جهادی نمی‌توانیم کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه‌ مقاومت اسلامی، فلسفه‌ تشکیل سپاه را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: از آنجا که حفظ نظام اسلامی ابعاد گسترده‌ای دارد همواره این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تنها به عرصه‌ی نظامی، دفاعی و امنیتی خلاصه نمی‌شود.

جعفری با بیان اینکه به روز نگه داشتن مأموریت در رابطه با شرایط بیرونی مسئله‌ای است که تمامی سازمان‌ها با آن مواجه‌اند، گفت: علاوه بر به روز نگه داشتن آمادگی‌ها در حوزه‌ نظامی می‌بایست تهدیدات حوزه‌ نرم را پیش‌بینی، پیش‌گیری و خنثی کند و این انتظار از سپاه است.

وی افزود: به عنوان مثال ماهیت تهدیدات نظامی نیز دائماً در حال تغییر است؛ از این رو ارتقاء آمادگی دفاعی، نوع سازماندهی، تجهیزات، آموزش‌ها و توانی که ما در برابر تهدید نظامی ایجاد می‌کنیم می‌بایست به روز باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه الگوی آمادگی های سپاه متفاوت با سایر ارتش‌های دنیا است اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تهدیدات انقلاب اسلامی تهدیدات نرم است از این رو پرداختن به معنویت به عنوان مؤلفه‌ اصلی قدرت سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمرکز به مؤلفه‌ اصلی قدرت سپاه در راستای انجام مأموریت‌ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد گفت: با روش‌های عادی و معمول بدون مدیریت و عمل جهادی نمی‌توان کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

جعفری خاطر نشان کرد: عادت به کارهای قبلی، عدم به روز رسانی و تطبیق نیازهای نسل جوان امروز همچنین عدم تغییر مدل آموزشی از جمله موانع موجود در حرکت پیش رونده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حرکت رو به جلو خود روز به روز ماهیت شفاف‌تری به خود می‌گیرد، از این رو رسالت پاسداران امروز در ابعاد معنوی و ایمانی در دفاع از انقلاب اسلامی سخت‌تر از گذشته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهاد ابعاد مختلفی را شامل می‌شود، اظهار داشت: در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون انجام کار با روحیه جهادی امکان ندارد انتظارات والایی که در حفظ انقلاب اسلامی از این نهاد مکتبی می‌رود را محقق کنیم.

وی افزود: هم در انجام مأموریت‌های بیرونی و هم در ساخت درونی سپاه باید روحیه و عمل انقلابی داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه هر چه سپاه در ابعاد معنوی و اعتقادی قوی‌تر باشد می‌تواند به ایفای نقش بهتری بپردازد گفت: در این میان روحانیت شاغل در سپاه نقش تعیین کننده‌ای را در انجام رسالت خطیر سپاه بر عهده دارند.

وی افزود :ابعاد بیرونی انقلاب اسلامی با تکیه بر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی با پرچمداری مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم به خوبی در حال پیشرفت است ،اما در ابعاد داخلی نیازمند کار بیشتری هستیم .

به گزارش ایلنا، فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون رسالت روحانیت اظهار داشت: معظم له اعتبار روحانیت را گره خورده به اعتبار نظام اسلامی توصیف کردند که این نکته بیانگر مسئولیت مهم و نقش خطیر روحانیت در نظام اسلامی است.

کد خبر : ۲۸۴۰۱۱