خبرگزاری کار ایران

قشقاوی در دیدار رییس مجلس اقلیم کردستان عراق:

دوستی ایران و کردهای عراق نویدبخش همکاری‌های بیشتر است

در دیدار معاون وزیر امور خارجه با رییس مجلس اقلیم کردستان عراق، ابعاد مختلف همکاری‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی در دیدار یوسف محمد، با اشاره به گفت‌وگوهای خوب انجام شده با مقام‌های مختلف اقلیم کردستان عراق، گفت: خوشبختانه همه مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق نسبت به جمهوری اسلامی ایران علاقه وافر و حسن نیت دارند و این امر زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش همکاری‌هاست و در چنین فضای مثبتی، اطمینان داریم که همه اهداف این امر محقق خواهد شد.

او دوستی ایران و کردهای عراق را دارای پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی و نیز مبارزات مشترک علیه رژیم صدام دانست و افزود: این دوستی قدیمی و ریشه‌دار نویدبخش آینده‌ای روشن برای همکاری‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوعات مشترک همکاری‌ها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و تروریسم را از زمینه‌های مهم برای همکاری دوجانبه نام برد.

وی هم‌چنین خواستار تقویت زیرساخت‌های موجود در مرزهای رسمی دو کشور به منظور ارتقای همکاری‌های اقتصادی و نیز تبادل سفرهای شهروندان ایرانی و عراقی شد و درخواست کرد موضوع رسمی شدن مرز سیران‌بند - بانه از سوی طرف عراقی با نظر مثبت مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، دکتر یوسف محمد، رییس مجلس اقلیم کردستان عراق نیز با ابراز خرسندی از دیدار با هیأت ایرانی، به سابقه دیرینه دوستی میان جمهوری اسلامی ایران و کردهای عراق اشاره کرد و از حمایت‌های تاریخی دولت جمهوری اسلامی ایران از کردها در مقاطع مختلف تاریخی به‌ویژه حمایت جدی و حیاتی ایران از اقلیم در مقابله با داعش تشکر کرد.

وی از روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی ابراز خرسندی کرد و آمادگی طرف اقلیم برای توسعه مبادی مرزی مشترک را اعلام کرد.

رییس مجلس اقلیم کردستان عراق، با اشاره به تهدیدات مشترک در سطح منطقه به‌ویژه تهدیدات ناشی از داعش و گروه‌های تروریستی، بر ضرورت استمرار همکاری‌های امنیتی در راستای تقویت امنیت ایران و عراق و کل منطقه تأکید کرد.

کد خبر : ۲۸۴۰۱۵