خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در دیدار با امام جمعه اصفهان:

دولت تمام سعی خود را برای جلوگیری از تعدی سودجویان به کار بسته است

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری در دیدار امام جمعه اصفهان به تشریح برنامه‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده که به منظور شرکت در همایش یک روزه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اصفهان به این استان سفر کرده، در دیدار با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان با تشریح برنامه‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: به منظور اجرایی شدن مطالبات دولت و ملت در حوزه قانون و حقوق تلاش داریم، برنامه‌های آموزشی را در مراکز استان‌ها برگزار کنیم تا متولیان امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در سرتاسر کشور با جدیدترین دستورالعمل‌ها و راهکارهای مرتبط با این موضوع آشنا شوند.

 وی با اشاره به حرکت دولت تدبیر و امید در جهت ارتقای قانون‌مداری، حقوق محوری و رفع نابسامانی‌های اداری گفت: دولت تمام مساعی خود را در جهت جلوگیری از تعدی افراد سودجو به عرصه منابع طبیعی، موقوفات و انفال بکار بسته است.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه معاونت حقوقی در دولت جدید در حل مشکلات حقوقی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کند، اظهار داشت: نباید به قوه قضائیه که خود به دلیل تعدد پرونده‌ها دچار مشکل است، فشار وارد کرد که خوشبختانه در دولت در این خصوص نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

امین‌زاده با اشاره به تدوین حقوق شهروندی از سوی این معاونت به عنوان یکی از برنامه‌های دولت یازدهم از مشاوره با آیات عظام و اساتید برجسته قم، صاحب‌نظران دانشگاهی و اقلیت‌ها در این رابطه به منظور تهیه سندی ایرانی، اسلامی خبر داد و گفت: در این سند فرمان هشت ماده‌ای امام (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان مبنای کار مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز با ابلاغ سلام به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص مسایل کلان کشور در خصوص اقتصاد، فرهنگ و آموزش عالی را خاطرنشان ساخت.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه دولت در پرداخت یارانه‌ها باید به شناسایی نیازمندان واقعی بپردازد، خواستار تغییر نگاه و حمایت از طرح‌های عمرانی و زیرساختی کشور از طریق تزریق منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها شد.

کد خبر : ۲۸۴۰۲۱