خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد با اشاره به جلسه با نوبخت و فانی خبر داد:

تصویب نظام پرداخت مناسب برای کارکنان دولت/ دائمی شدن قانون خدمات کشوری

نایب رئیس مجلس گفت: جلسه غیرعلنی با حضور سخنگوی دولت و وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و افزایش رضایت جامعه از اقدامات آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در تشریح نشست غیرعلنی امروز صبح نمایندگان با نوبخت و فانی تصریح کرد: جلسه غیرعلنی امروز صبح٬ جلسه‌ای نسبتا طولانی بود و چند تن از همکاران گرامی٬ امروز به نمایندگی از سایر همکاران به بیان نظرات خود در مورد وزارت آموزش و پرورش و مسائل مربوط به فرهنگیان پرداختند.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه غیرعلنی امروز صبح با حضور نوبخت و فانی برای رسیدگی به دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و افزایش سطح رضایتمندی جامعه در مورد  اقدامات وزارت آموزش و پرورش  برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایندگان ارائه کننده نطق در نشست امروز٬ در مورد فرایند رتبه‌بندی آموزگاران اعتبارات غیر پرسنلی، ضرورت تخصیص منابع لازم برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و همچنین قدم برداشتن برای رفع تبعیض پرداخت حقوق  کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ویژه کارکنان آموزش و پرورش اظهاراتی بیان داشتند.

نایب رییس مجلس افزود: در این نشست محمدباقر نوبخت گزارشی از سازمان متبوعش در زمینه توجه به فرهنگیان ادامه داد و از نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش به وضعیت کارکنان این وزارتخانه خبر داد.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: نوبخت در ادامه افزود: در سال 93 با توجه به کاهش منابع درآمدی دولت٬ وزارت آموزش و پرورش تنها سازمانی بود که  بودجه ‌آن با اختیارات ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزایش یافت و با این اقدام 10 درصد حقوق کارکنان آموزش و پرورش بالاتر رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نگاه ویژه خود به معیشت کارکنان آموزش و پرورش توجه خواهد کرد٬ افزود: نوبخت تاکید داشت با توجه به اینکه دولت در منابع با چالش جدی رو به رو است٬ اما پاسخ به نیاز فرهنگیان را در دغدغه خود می‌داند و مطالبه جدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جهت رفع تبعیض در حقوق کارکنان دولت است.

ابوترابی فرد همچنین در مورد اظهارات وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز عنوان داشت: آقای فانی گزارشی را از عملکرد خود ارائه کرد و بیان داشت که در راستای ارتقای سند تحول  و عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این وزارتخانه گام‌های مهمی را تاکنون برداشته و از 131 راهکار 40 راهکار را انتخاب و در مسیر اجرایی کردن آن گام‌ برداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آقای فانی در نشست امروز از تنظیم نسخه سند تحول  نظام آموزشی در وزارت آموزش و پرورش سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده در این وزارتخانه دغدغه‌های نمایندگان هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

ابوترابی فرد ادامه داد: در نشست غیرعلنی امروز صبح دو تصمیم مهم گرفته شد که یکی از آنها این تصمیم بود که قانون خدمات کشوری که در مجلس تصویب و به صورت موقت در اختیار دولت قرار گرفته٬ تبدیل به قانون دائمی شود و در این میان اصلاحاتی که از نظر دولت باید در مورد این قانون انجام شود اعمال و اصلاحات یاد شده در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین تصمیم بر آن شد که کمیسیون‌های مربوطه از جمله کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر این قانون را نهایی کند تا نظام پرداخت مناسبی برای کارکنان دولت فراهم شود.

وی با انتقاد از برخی تبعیض‌ها در نظام پرداخت کارکنان دولت افزود: برخی تبعیض‌هایی که امروز در نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت وجود دارد٬ باید برداشته شود٬ چراکه تبعیض‌ها در پرداخت و غیر منضبط بودن آن باعث شده دغدغه‌هایی در میان مردم و وکلای ملت ایجاد شود.

ابوترابی‌فرد همچنین در تشریح تصمیم دوم امروز صحن غیرعلنی مجلس افزود: تصمیم دیگر این بود که کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی دقیق دغدغه‌ها در این عرصه تشکیل شود تا با راهکارهای مناسب ظرفیت نظام بودجه به صورت شفاف به دست آید و در همین راستا دو تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین برنامه و بودجه قرار است برای این کارگروه انتخاب شوند.

نایب رییس مجلس با تسلیت سالروز شهادت سربازان فداکار بخارایی،‌ امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد که در راستای مبارزه با دیکتاتوری و نظام سلطه به شهادت رسیده بودند٬ افزود: یاد و خاطره شهدای عالی‌قدر موتلفه این چهره‌های آراسته به نور علم و ایمان را که با مجاهدت و شهادت خود برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده‌اند گرامی می‌داریم و برای آنان از خداوند علو درجات را خواستاریم.

وی در ادامه نطق پیش از دستور خود افزود: باید به ارواح مطهر این شهدای عالیقدر و پیشگامان عرصه مجاهدت عرضه بداریم که 175 شهید غواص که امروز ملت بزرگ ایران و مردم شریف تهران پیکرهای مقدس آنها را بر شانه‌های قدرتمند خویش تشییع می‌کنند، تداوم‌بخش راه نورانی و مبارزاتی شما بزرگواران هستند.

ابوترابی فرد ادامه داد: شهدای عالیقدری که با دست بسته در برابر دشمن دژخیم و حامیان مزدور آن  به شهادت رسیدند و بدن‌های مطهر ‌آنها در راه اعتلای اسلام و تداوم راه نورانی انبیا و امامان و جانشینان خلف آنها هدف قرار داده شد.امروز ایستادگی ملت بزرگ ایران در مواجهه با تحریم‌ها و تبدیل نمودن ایران اسلامی به قدرت بالنده و مهم جهانی با الهام از ایستادگی و مقاومت این شهیدان سرفراز است.

کد خبر : ۲۸۴۱۰۹