خبرگزاری کار ایران

کواکبیان با اشاره به انتخابات فراکسیونی خبر داد:

15 مرداد تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی خانه احزاب

رییس‌موقت خانه‌احزاب گفت: با تصویب هیات رئیسه موقت خانه احزاب٬ مقرر شد مجمع عمومی عادی خانه احزاب ایران 15مرداد جهت انتخاب فراکسیونی اعضای شورای مرکزی برگزار شود.

به گزارش ایلنا٬ مصطفی کواکبیان گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی موظفند تا 31 تیر ماه، گرایش سیاسی خود را مشخص کنند.

رییس‌ موقت خانه‌احزاب با اعلام این خبر افزود: براساس ماده 22 اصلاح شده در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 1394/03/21 شورای مرکزی خانه احزاب مرکب از 21 نفر عضو اصلی و 9 نفر عضو علی‌البدل شورای مرکزی خانه احزاب از سوی احزاب و تشکل‌های «اصلولگرا» و 7 نفر از اعضای اصلی و 3 نفر اعضای علی‌البدل هم از سوی احزاب و تشکل‌های «اصلاح‌طلب» و هفت نفر اعضای اصلی و 3 نفر اعضای علی‌البدل دیگر هم از سوی «سایر احزاب و تشکل‌ها» باید به صورت فراکسیونی انتخاب و به مجمع عمومی معرفی شوند.

رییس موقت خانه احزاب با اشاره به این که براساس اساسنامه مصوب مبنای «اصلاح‌طلب» یا «اصولگرا» و یا «سایر احزاب» بودن همان خوداظهاری از سوی تشکل‌هاست٬ گفت: مقرر شد تمامی احزاب و تشکل‌های سیاسی عضو خانه احزاب تا تاریخ 31 تیر ماه جاری نوع گرایش سیاسی را به دبیرخانه موقت خانه احزاب ایران و با نمابر شماره 88263094 اعلام کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: مبنای انتخاب بازرسان نیز به صورت فراکسیونی همانند انتخابات اعضای شورای مرکزی است و هر گرایش سیاسی باید یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرسی علی‌البدل به مجمع معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات برگزاری انتخابات فراکسیونی برای روز 1394/05/15 فراهم شده٬ گفت: کارت‌های انتخاب اعضای شورای مرکزی به سه رنگ مجزا در همان روز مجمع عمومی عادی بین اعضا توزیع خواهد شد.

کواکبیان در پایان به بداخلاقی‌های برخی رسانه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: خدا را شاکریم که با همکاری تشکل‌های دلسوز و با هماهنگی وزارت کشور جایگاه واقعی خانه احزاب ایران را ان‌شاءالله به آن باز خواهیم گرداند تا به حول و قوه الهی احزاب در کشور بتوانند جایگاه واقعی خویش را بازیابند هرچند که این موضوع برای عناصر مخالف احزاب و غیر دموکراتیک ناخوشایند باشد.

کد خبر : ۲۸۴۲۹۰