خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور؛

ایستادگی مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب، پیام مردم در تشییع شهدای غواص بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار را پیام حضور مردم در تشییع شهدای غواص که در روز گذشته انجام شده بود دانست.

به گزارش ایلنا٬ محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی روز چهارشنبه (27 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: روز گذشته در ایران اسلامی دو فریاد بلند طنین انداز شد؛ فریاد شهدای عالیقدر غواص که با دست های بسته، قامت‌های استوار، صبر و شجاعت و ایثار حیرت آفرین خویش برگ‌های زرین دفاع مقدس را خلق کردند و حماسه ماندگار انقلاب اسلامی را در دنیای اسلام فریاد کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهدای عالیقدری که دیروز فریاد حضور خویش را در متن زندگی ما به گوش جهانیان رساندند درست در دقایقی که انقلاب و ملت بزرگ به حضور اقتدارآفرین آنها نیاز دیگر داشت حضور یافتند و بر عزت و پایداری ملت بزرگ ایران افزودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مردان سلحشوری که تربیت یافتنگان مکتب رمضان و مکتب امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) پیشوای متقین بودند و در سایه زلال قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و آموزه های دین درس شجاعت و ایثار را آموختند و نه تنها از جغرافیای ایران بلکه از جغرافیای اسلام و آزادگی دفاع کردند و خون های پاک خود را تقدیم نمودند.

وی یادآور شد: مردان بزرگی که ناجوانمردی مدعیان دفاع از حقوق بشر را بعد از ده ها سال از شهادت خویش بر بام جهان فریاد نمودند اما فریاد دوم فریاد رسای ملت ایران به ویژه زنان، مردان و جوانان مؤمن و متدین تهران بود که آمدند فریاد کنند در کنار شهدا، آرمان‌های بلند شهدا که در اندیشه نورانی امام و فریاد ماندگار رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی و ناخدای خدامحور انقلاب تجلی یافته همیشه ایستاده اند و در راه پاسداری و حراست از آرمان های انقلاب که شهدای عالیقدر پرچم‌های برافراشته شده آنند آماده ایثار و استقامت هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت بزرگ تهران دیروز فریاد نمودند که در برابر زیاده خواهی نظام سلطه استکبار امریکا همه مزدوران آنها با همه قدرت و با قامتی استوار ایستاده‌اند آمدند تا به نمایندگان جمهوری اسلامی در گفت‌وگو بگویند با شجاعت و با اقتدار از همه سرمایه ملت ایران دفاع کنید و در برابر زیاده خواهی نظام سلطه کمترین ضعف و سستی را از خویش ارائه کنید.

وی افزود: ملت دیروز آمدند تا به ما، دولت و همه دولتمردان بگویند شما در راه شهیدان ثابت قدم و استوار باشید ما با همه توان در کنار شما ایستاده ایم امیدوارم این پیام را آنگونه که باید از شهیدان و از وارثان هوشمند و بصیر و فداکار شهیدان که ملت بزرگ ایران است دریافت کنیم و در مسیر نورانی آنها با صلابت و استقامت و ایمان و با بالاترین سطح از همدلی و همزبانی ایستادگی کنیم.

ابوترابی فرد تأکید کرد: امریکا و همه اعضای 1+5 بدانند ما از تحریم ها در راه رسیدن به بالاترین سطح از وحدت ملی و انسجام اسلامی بهره گرفته‌ایم. ما با همه فشارها که بر ملت عزیز به ویژه طبقات ضعیف جامعه شما به ناحق تحمیل کردید٬ از تحریم برای خلق دانش، تبدیل دانش به فناوری، تغییر ریل حرکت اقتصاد ایران و حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر تولید و مدیریت عالمانه مصرف بهره گرفته ایم و در آینده بهره‌ای بیشتری را خواهیم برد و در این راه با تمام توان ایستاده‌ایم و برای رسیدن به عزت و قدرتی که ملت بزرگ ایران در انتظار آن است به یاری خدا با وحدت و انسجام حرکت خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه عبودیت و بندگی را به ملت عزیز ایران تبریک عرض می نماییم ما با دو نعمت بزرگ رویارو هستیم نعمت نخست شهر رمضان است؛ رمضان ماه هدایت و ماه نزول رحمت است، ماه برافروخته شدن مشعل پر فروغ قرآن فرا روی انسان است امید است در پرتو این ماه بندگی و عبودیت از این ماه بهره شایسته ای ببریم و در مسیر آراستگی ملت به ارزش‌های متعالی اسلام گام برداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیداورم همه ما احترام این ماه را آن‌گونه که شایسته است با ترک معصیت و آراستگی به بندگی و عبودیت پاس داریم و مشمول رحمت ویژه خدای سبحان باشیم.

محمدحسن ابوترابی فرد با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تبریک روز جهادکشاورزی بیان داشت: روزه نعمت مبارک رمضان است٬ امیدوارم همه آنان که از توفیق آراستگی به عبادت روزه بهره‌مند هستند و از سلامت جسمی برای انجام شایسته این عبادت بهره گرفته‌اند در انجام شایسته آن بکوشند٬ حرمت ماه رمضان را گرامی دارند و در پرتو عبادت نورآفرین روزه به گوهر گرانبهای تقوی آراسته بشوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  لازم می‌دانم روز جهاد کشاورزی را به همه جهادگران٬ به جوانان جهادگری که جبهه‌های دفاع مقدس را دیروز با حضور پرفورغ خود نورانی نمودند و امروز در سنگر جهادکشاورزی خدمت می‌کنند تبریک عرض بنمایم و برای همه آنان از خداوند متعال درخواست سعادت و توفیق کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم جهاد سازندگی با همه ارزش‌های متعالی که  در دوران انقلاب اسلامی به دست آورد و با تجاربی اندوخت در وزرات جهادکشاورزی در خلق اقتصادی دانش بنیان و تأمین نیازهای کشور پیشگام و پیشرو باشد

کد خبر : ۲۸۴۳۴۹