خبرگزاری کار ایران

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر:

گروه‌های تروریستی مانع توسعه منطقه و تقویت روابط کشورها هستند

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت اخوت میان مسلمانان دانست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی امیر قطر با وی، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت اخوت و دوستی میان مسلمانان دانست و ابراز امیدواری کرد: درگیریها و نزاعها در سرزمینهای اسلامی در ماه مبارک رمضان متوقف و هر چه سریعتر ثبات و آرامش جایگزین آن شود.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت اخوت و دوستی میان مسلمانان دانست و ابراز امیدواری کرد: درگیریها و نزاع ها در سرزمین های اسلامی در ماه مبارک رمضان متوقف و هر چه سریعتر ثبات و آرامش جایگزین آن شود.

روحانی ضمن ابراز تاسف از حوادث و درگیری‌های منطقه گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا درگیری و خونریزی میان برادران مسلمان متوقف شود.

رییس جمهوری بر امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان جنگ در همه کشورها بویژه یمن تاکید کرد و خواستار تلاش کشورها برای امداد رسانی به آسیب دیدگان و حل مشکلات منطقه شد.

روحانی در ادامه با تاکید بر علاقهمندی کشورمان برای گسترش مناسبات با همه کشورهای دنیا بویژه همسایگان گفت: زمینهها و ظرفیتهای بسیار خوبی در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دکتر روحانی و درخواست ابلاغ سلام وی به مقام معظم رهبری، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهارداشت: ممکن است گاهی در برخی مسایل، اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد اما دو کشور دوست، برادر و همسایه باید از این موانع عبور کنند.

امیر قطر با استقبال از گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و دوحه گفت: قطر برای تقویت و رونق همکاریها و مبادلات تجاری میان دو کشور امکانات ویژهای را احداث کرده است.

شیخ تمیم با تاکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل و فصل مسایل منطقه ای افزود: ایران می تواند نقش بسیار مهمی در استقرار صلح و آرامش در منطقه ایفا کند و همه ما وظیفه داریم در ایام ماه مبارک رمضان برای تقویت صلح و امنیت منطقه کوشش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مناقشات منطقه بویژه در یمن، عراق و سوریه باید زبان گفتوگو به جای درگیریها حاکم شود، گفت: وزارت خارجه دو کشور با تقویت ارتباطات خود باید همه راه حلها را برای حفظ منافع ملتهای دو کشور و منطقه بکار گیرند.

کد خبر : ۲۸۴۷۵۰