خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت و گو با ایلنا

توهین‌کنندگان به مسئولان نمی‌دانند اهداف انقلاب چه بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: افرادی که اینگونه در مراسم ملی به مسئولان اهانت می‌کنند٬ نمی‌دانند که خواست مردم انقلابی در سال 57 آزادی مطبوعات و آزادی بیان و حاکمیت قانون و آزادی اجتماعات و انتخابات بود

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به توهین‌های پیش آمده در مراسم تشییع شهدا و همچنین در مراسم افطار توسط یکی از مداحان گفت: آنچه این افراد نمی‌دانند این است که برخی تغییرات چهره‌های سرشناس نظام همچون آقای هاشمی٬ باعث شده انقلابی‌تر و نزدیک‌تر به اهداف انقلاب شوند و در همان ریل مبارزات بهمن 57 قرار بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: افرادی که اینگونه در مراسم ملی اهانت می‌کنند٬ نمی‌دانند که خواست مردم انقلابی در سال 57 آزادی مطبوعات و آزادی بیان و حاکمیت قانون و آزادی اجتماعات و انتخابات بود٬ نه اهانت به دیگران؛ اینها نمی دانند مردم برای رسیدن به این خواسته‌ها مبارزه کردند و شهید دادند.

وی افزود: در مورد بحث تغییرات که آن مداح از صحبتهای من برداشت کرده، باید بگویم که او اصلا نفهمیده من چه می گویم. امروز نظر بسیاری از اصلاح طلبان و اقشار تحصیل‌کرده مردم، نسبت به هاشمی تغییر کرده است. بسیاری وقتی من را می‌بینند این مسئله را تایید می‌کنند؛ از سوی دیگر بسیاری از چهره‌ها در این سال‌ها تغییر کردند و فهمیدند راه توسعه کشور٬ اهانت به دیگران و توهین کشورهای دیگر نیست و باید به اهداف اصلی انقلاب مثل آزادی‌خواهی و حاکمیت قانون توجه کرد.

زیباکلام با اشاره به اینکه اهداف انقلاب در سال‌های ابتدایی آن به خاطر شرایط خاص آن روزها توسط عده‌ای مصادره شد٬ گفت: متاسفانه به جای پیگیری اهداف اصلی انقلاب، غرب ستیزی در دستور کار قرار گرفت٬ اما آقای هاشمی دهه نود همان هاشمی سال 57 است که برای آزادی بیان و نبود زندانی سیاسی و ... تلاش می‌کند، همین مسئله موجب شده هم اصلاح‌طلبان و هم غیر اصلاح‌طلبان٬ ایشان را تکریم کنند.

کد خبر : ۲۸۴۷۸۶