خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی خبر داد؛

برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای کشور ایران،‌ عراق و سوریه در بغداد

وزیر کشور از برگزاری اجلاس سه جانبه میان وزرای کشور ایران، عراق و سوریه در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در نشست خبری مشترک با همتای سوری‌ خود در خصوص رایزنی دو جانبه با وزیر کشور سوریه گفت: دیدار ما در خصوص مسائل دوجانبه در زمینه امنیت داخلی و نحوه همکاری و گسترش فعالیت‌های دوجانبه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه و همچنین انتقال تجربیات، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و همکاری‌های مرزی بود.

وی ادامه داد: با توافقی که صورت گرفت، قرار شد معاونان امنیتی وزرای کشور در خصوص عملیاتی کردن این توافق و همچنین با توجه به توافقات قبلی از امروز همکاری‌هایشان را شروع کنند.

وزیر کشور از برگزاری اجلاس سه جانبه میان وزرای کشور ایران، عراق و سوریه در بغداد خبر داد و اظهار داشت: سه کشور ایران، عراق و سوریه در حوزه مقاومت و مبارزه با تروریسم، مبارزه با رژیم صهیونیستی، خشونت و افراط‌گرایی همکاری‌های مشترکی دارند که قرار شده است فعالیت‌هایشان را در این خصوص گسترش دهند. امیدوارم این اجلاس سه جانبه مقدمه‌ای باشد تا دیگر کشورهای اسلامی منطقه که در این موارد با یکدیگر هم‌نظر هستند، اعلام آمادگی کرده و اجلاس چندجانبه‌ای را تشکیل دهند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه موضوعات اصلی برای دو کشور ایران و سوریه بحث مبارزه با تروریسم است، ‌تصریح کرد: این تروریسم هم‌اکنون در قالب داعش و دیگر گروه‌های تکفیری متبلور شده که با ترور و توسل به خشونت و افراطی‌گری، هم نام مقدس اسلام را تیره و تار می‌کنند و هم بهانه اسلام‌هراسی را توسط کشورهای غربی فراهم می‌سازد. ضمن آنکه این گروه‌ها هم با غرب، آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه همکاری‌هایی دارند که این همکاری‌ها ثبات و امنیت دنیای اسلام را به خطر می‌اندازد و وظیفه همه ما این است تا با این پدیده خطرناک مقابله شود.

کد خبر : ۲۸۵۴۴۴