خبرگزاری کار ایران

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اکثر اعضای کمیسیون عمران مخالف استیضاح وزیر راه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۹۶

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در جلسه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و استیضاح کنندگان در کمیسیون عمران حدود 6 محور مطرح شد اما حتی یک مورد هم از منطق مناسبی برخوردار نبود.

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون تخصصی این وزارتخانه مانند بسیاری دیگر از اعضای کمیسیون مخالف استیضاح آخوندی هستم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواردی که به عنوان محور استیضاح از سوی نمایندگان محترم مطرح شده بسیار علیل و سست است، اظهار داشت: 24 محور مطرح کرده‌اند که در جلسه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و استیضاح کنندگان در کمیسیون عمران حدود 6 محور مطرح شد اما حتی یک مورد هم از منطق مناسبی برخوردار نبود.

وی ادامه داد: از طرفی توضیحات ارائه شده توسط آقای وزیر و معاونان ایشان بسیار جامع و کامل بود. من فکر می‌کنم بقیه موارد هم همینطور است.

محمدزاده با بیان اینکه قطعا مرزبندی‌های سیاسی هم در این استیضاح دیده می‌شود، اظهار داشت: سه زمینه اصلی برای استیضاح وجود دارد، مساله اول مطالبات محلی - منطقه‌ای است، پایه دوم استیضاح رویکردهای سیاسی است و سومین دلیل استیضاح اطلاعاتی است که پایه متقنی ندارد. بسیاری از مواقع شاید داده‌هایی که به نمایندگان می‌رسد یا ناقص است که پایه متقن ندارد و یا اینکه منبعث از خواسته‌ها و مطالبات محلی است.

وی افزود: فرض کنید در حوزه انتخابیه من یک راه روستایی وجود دارد که باید ساخته شود اما پروژه معلق است. من به عنوان نماینده نمی‌توانم بگویم فقط کار می‌خواهم و به من ربطی ندارد که منابع در کشور وجود دارد یا خیر. برخی همکاران ما نگاه نمی‌کنند این دستگاه اجرایی 50 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که کل بودجه‌اش 3 هزار میلیارد تومان است. این معنایش رشد کند فیزیکی پروژه هاست. با فشارهای اینگونه عدم عدالت در توسعه به وجود می آید. باید اولویت سنجی کنیم. در شرایطی که اقتصاد ما به سر می برد با به اولویت ها بها دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد اطلاعات غلط برخی نمایندگان هم تصریح کرد: مثلا در مورد خرید واگن از سوییس که یکی از محورهای استیضاح است دیروز خانم طیب نیا موضوع را مطرح کردند. جالب اینجاست که اصلا چنین موضوعی واقعیت ندارد و کسی از سوییس واگن نخریده است اما این تبدیل به یکی از محورهای استیضاح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز