خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در موافقت با فانی:

فانی؛ شومن و خالی‌بند نیست/ این استیضاح سرپوش گذاشتن بر مشکلات است

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران گفت: وزیر فعلی یک اشکال دارد که شومن و خالی‌بند نیست و در چارچوب قوانین حرف می‌زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا تاجگردون در ادامه جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش به عنوان مخالف استیضاح آموزش و پرورش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و ایرادهایی که نمایندگان محترم فرمودند٬ به حق و بجاست٬ اما به نظر من٬ باید به این سوال پاسخ دهیم که هدف از استیضاح چیست؟

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: استیضاح معمولا سه هدف دارد؛ یا برای بهبود وضع موجود است؛ یا اینکه قرار است از انحرافی جلوگیری شود٬ یا اینکه واکنش به دولت است٬ اما به نظر استیضاح امروز هیچ کدام از این سه هدف را ندارد.

تاجگردون در تشریح هدف اول گفت: در تاریخ مجلس٬ بیشترین استیضاح در مورد آموزش و پرورش بوده و استیضاح نشان می‌دهد که نتیجه‌ای در عمل نداشته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: استیضاح مانند این است که بخواهیم با یک نگاه سطحی بر موضوع فرهنگیان سرپوش بگذاریم.

وی افزود: استیضاح امروز پاسخ مناسب به دغدغه‌های فرهنگیان نیست٬ بلکه استیضاح امروز٬ پاسخ به نخواستن دیروز و نتوانستن امروز است و به نظر من با تغییر وضع اتفاقی در آموزش و پرورش نخواهد افتاد.

تاجگردون در ادامه به مسئله انحراف در عملکرد وزیر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: هیچ مشکلی در رفتار اقتصادی و اجتماعی ایشان وجود ندارد٬ و ایشان امکاناتی بیش از آنچه در اختیار او بوده نداشته٬ چراکه ظرف بودجه ما همین قدر است و متاسفانه مطالبات به حق فرهنگیان ما به حدی است که فعلا نمی‌توانیم پاسخگوی آن باشیم.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر قرار است وضع فرهنگیان بهتر شود٬ همه ما سهم داریم و همین مجلس نیز در این مسئله سهم دارد٬ چنانچه چندی قبل بحث شد از یارانه ثروتمندان کم شود و حقوق معلمان افزایش یابد٬ اما انجام نشد.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه تا ریال آخر از بودجه مصوب آموزش و پرورش هزینه شده و حتی ده درصد بیشتر از بودجه مصوب پرداخت شده٬ گفت: باید تلاش کنیم فشار را روی فرهنگیان کاهش دهیم و باید در این مسیر مجلس و دولت در کنار هم باشند٬ تا فرهنگیان ما احساس امنیت کنند.

تاجگردون با اشاره به افزایش سهم اعتباری آموزش و پرورش از 9 درصد در سال 92 به 11 درصد در سال 94 گفت: وقتی از درصد صحبت می‌کنیم٬ یعنی این مبلغ از جاهای دیگر گرفته شده و به آموزش و پرورش داده شده و این کار بزرگی بوده است.

وی با اشاره به افزایش سرانه مدارس از ده میلیارد به صد میلیارد گفت: واقعا درکشور پهناوری مانند ایران با ده میلیارد نمی‌شود شق القمر کرد٬ که با صد میلیارد هم نمی‌شود.

تاجگردون در ادامه گفت: گرچه ممکن است استیضاح وزیر علوم در دولت فعلی و استیضاح وزیر کار در دولت قبل واکنش به رفتار دولت باشد٬ اما الان استیضاح وزیر آموزش و پرورش هیچ علامتی به دولت نیست و انتخاب سرپرست و معرفی یک وزیر جدید فقط چند ماه مشکل وزارت آموزش و پرورش را طولانی‌تر می‌کند.

تاجگردون در پایان افزود: وزیر فعلی یک اشکال دارد که شومن (Showman) و خالی‌بند نیست و در چارچوب قوانین اسلامی حرف می‌زند و به عنوان یک فرهنگی رفتار می‌کند و امیدوارم نمایندگان اجازه دهند که وی به کار خود ادامه دهد.

کد خبر : ۲۸۵۹۴۵