خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی بجنوردی:

اسلام بنیان حکومت را مردم‌سالاری می‌داند

عضو مجمع روحانیون مبارز تفاوت اساسی جمهوری اسلامی با سایر حکومت‌های منطقه را در نظام مبتنی بر رای مردم دانست و گفت: اسلام نیز همواره بر مردم سالاری تاکید داشته و بنیان حکومت را مردم سالاری می داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی طی سخنانی در همایش حق‌الناس که عصر امروز (پنج شنبه) توسط حزب مردم‌سالاری در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت:‌ هرکجا که مردم هستند باید رای آنها در راس امور قرار گیرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد : با توجه به آنکه قدرت پدیده مقبولیت است، تنها هنگامی مستولی می گردد که مقبولیت استیلا یابد. براین اساس ولی فقیه به عنوان عالی ترین مقام در ساختار قدرت، زمانی مشروعیت می یابد که مورد قبول مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به ماجرای انتخاب رهبری پس از ارتحال امام خمینی (ره) توسط مجلس خبرگان، بر نقش مردم در این انتخاب تاکید کرد و گفت: بعد از فوت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان فردی را که آگاه به امور زمان بود انتخاب کرد و انتخاب آنان مقام معظم رهبری بود.

موسوی بجنوردی ادامه داد:‌در گذشته این مقبولیت به شیوه سنتی بیعت تحقق می یافت و اکنون نیز شیوه های انتخابی مدرن جایگزین آن شده‌اند.

وی به تاریخ سیاسی معاصر در نیم قرن اخیر در کشورهای عربی و بروز کودتاهای گاه و بی‌گاه در منطقه اشاره کرد و گفت: تفاوت اساسی حکومت جمهوری اسلامی با نظام‌های دیکتاتوری منطقه این است که نظام اسلامی ما اساسا مبتنی بر رای مردم است.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به عنوان حزب مردم سالاری اظهار کرد: سالاری قید توضیحی برای مردم است و این همانی است که مقصود اسلام بوده و این عنوان بهترین عنوانی است که برای احزاب شنیده‌ام.

موسوی بجنوردی به نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:‌آنچنان که حضرت امام فرمود حکومت اسلامی یعنی حکومت قانون بر ملت. و از آنجا که بهترین قانون کلام الله مجید و سنت رسول اکرم است در صورتی که روح قوانین ملهم از کتاب و سنت باشد، حکومت حقیقی مردم و قانون حقیقی محقق می شود.

وی به نقش عدالت در تحقق آزادی اشاره کرد و گفت: تنها کسی که توانست اسلام را به تمام معنا پیاده کند، امیرالمومنین علی(ع) بود که می گفت من تنها هنگامی امیرالمومنین هستم که در حوزه تحت حکومتم کسی گرسنه نباشد و الحمدالله الگوی حکومت ما نیز ایشان هستند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان با اشاره به تحقق عدالت، کتاب و سنت در نظام اسلامی گفت: ان شالله مردم سالاری به تمام معنا در جامعه عینیت یابد چراکه اسلام نیز همواره بر مردم سالاری تاکید داشته و بنیان حکومت اسلامی را مردم سالاری می داند.  

کد خبر : ۲۸۶۲۵۴