خبرگزاری کار ایران

ولایتی مطرح کرد:

حمایت ایران از دولت‌های قانونی منطقه در برابر تروریسم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود از دولت‌های قانونی منطقه در برابر تروریست‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی درباره بروز پدیده ترور و تروریسم در منطقه اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، مردم این سرزمین جزو اولین قربانیان تروریسمی بودند که مورد حمایت غرب قرار گرفته بود.

وی افزود: در حال حاضر ایران توانسته است تا حدود زیادی بر تروریسم فائق آید و امروز شاهد آن هستیم که این کشور کانون امن در منطقه است و به حمدالله امنیت کامل در آن برقرار است؛ اما متاسفانه در برخی کشورهای منطقه ما شاهد ترورهای کور تروریست‌های مورد حمایت غرب هستیم.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود از دولت‌های قانونی منطقه در برابر تروریست‌ها حمایت می‌کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چرایی افزایش تروریسم در منطقه اظهار کرد: علت افزایش این پدیده این است که تروریسم، مورد حمایت آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه است. هم به آنها پول می‌دهند، هم اسلحه و هم آموزش و از این طریق از آنها حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند تا آنها را مشروع جلوه دهند، این باعث می‌شود تا تروریسم رشد پیدا کند.

ولایتی درباره ضرورت ایجاد همگرایی میان کشورهای قربانی ترور برای مبارزه با تروریسم گفت: همگرایی همان خط مقاومت منطقه یعنی ایران، سوریه و عراق است. ما شاهد هستیم که وزیران کشور این کشورها در مبارزه مشترک علیه تروریسم با یکدیگر دیدار داشته و خواهند داشت. این خود نوعی همگرایی عملی برای مقابله با تروریسم در منطقه به شمار می‌رود.

وی درباره برگزاری دومین کنگره 17000 شهید ترور و تأثیرگذاری آن در معرفی ایران به عنوان کشور قربانی ترور اظهار کرد: ایران از ابتدا که مورد تجاوز تروریست‌ها قرار گرفت تاکنون هیچ وقت فرصتی را در معرفی ماهیت تروریست‌ها از دست نداده است. امروز می‌بینیم که رسواترین تروریست‌های جهان آنهایی هستند که در ایران تروریسم را به راه انداختند و سرگردانند و به ابزار دست توسعه‌طلبان و استعمارگران تبدیل شدند. هر چند که ابزار دست آنها بودند اما امروز آشکارتر به این ابزار تبدیل شدند و بدون تردید برگزاری چنین کنگره‌ای در معرفی چهره تروریست‌ها و حامیان آن‌ها می‌تواند موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برگزاری بهتر و اثرگذارتر بودن این کنگره نیز بیان کرد: برگزارکنندگان باید به مقایسه وضعیت پیش‌آمده در منطقه با آنچه در ایران گذشت و هم‌چنین بیان تلاش‌هایی که ایران برای فائق‌آمدن بر ترور داشته، بپردازند، این دستاوردهای ایران در حوزه تروریسم می‌تواند مورد استفاده ملل دیگر در منطقه قرار بگیرد؛ لذا خوب است میهمانانی که افراد مؤثر و متفکرینی از کشورهای منطقه هستند، در کنگره شرکت کنند چرا که می‌توانیم تجربیات خود را در زمینه مقابله با تروریسم به آنها منتقل کنیم.

کد خبر : ۲۸۸۱۶۱